MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Zip-funktionalitet
Fra : Ukendt

Dato : 07-09-04 07:51

Jeg har testet lidt med WindowsXP og zip-faciliteten. Det ser ud til at XP
kan håndtere udpakningen af zipfiler udmærket og den er også i stand til at
pakke filer sammen og dermed selv generere en zip-fil.

Hvilke faciliteter får jeg IKKE med i Windows? Og hvad kunne dermed gøre at
jeg bør overveje at købe et seperat program?

Jeg tænker f.eks. på:
- At sætte password på
- Er der max antal af filer, som kan zippes?
- Er der en max grænse for antal MB som kan zippes?
- Andre ting.....?

Kan nogen hjælpe mig med input til det?

Mvh
Anette

Fra : Richard Thune

Dato : 07-09-04 08:26

Anette Linnea wrote:
Klip
> Hvilke faciliteter får jeg IKKE med i Windows? Og hvad kunne dermed
> gøre at jeg bør overveje at købe et seperat program?
klip
Ja jeg vil umiddelbart nævne evnen til at lave selvudpakkende arkiver, det
er jo nok ikke særligt betydningsfuldt hvis arkiverne kun skal bruges på xp
maskiner.
Og så evnen til at spanne, altså dele arkiver over flere disketter.

Derudover kan man indstille flere detaljer, sætte adgangskode osv.
Bemærk også at f.eks. i de binære nyhedsgrupper er pakkeformatet rar det
dominerende.
RT

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-04 08:43

On Tue, 7 Sep 2004 09:26:25 +0200, "Richard Thune"
<xxx@tdcadsl.invalid> wrote:

> [...]
>Og så evnen til at spanne, altså dele arkiver over flere disketter.
>
>Derudover kan man indstille flere detaljer, sætte adgangskode osv.

programmer WINRAR kan håndtere flere forskellige pakke-formater -
også *.zip & *.rar

hilsen,
Vagn

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 07-09-04 10:33

<vkp[snabela)mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> programmer WINRAR kan håndtere flere forskellige pakke-formater -
> også *.zip & *.rar

Jeps, men den koster penge på samme måde som Winzip :)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-09-04 11:09

Stig Meyer Jensen wrote:

> Jeps, men den koster penge på samme måde som Winzip :)

RAR er mindre følsom overfor fejl i arkiverne.

Jesper G. Poulsen

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 07-09-04 13:54

> RAR er mindre følsom overfor fejl i arkiverne.

Det har du ret i - og den har også lettede ved at åbne et arkiv der endnu
ikke er komplet. Jeg aner dog ikke om det kun er .rar eller .zip arkiver.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-09-04 14:48

Stig Meyer Jensen wrote:

> endnu ikke er komplet. Jeg aner dog ikke om det kun er .rar eller
> .zip arkiver.

RAR, ikke WinRAR. RAR-algoritmen har fordelene.

Jesper G. Poulsen

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 07-09-04 14:59

Anette Linnea skrev i en meddelelse...
> [...]
>
> Hvilke faciliteter får jeg IKKE med i Windows? Og hvad kunne dermed
> gøre at jeg bør overveje at købe et seperat program?

Istedet for at købe et program kunne du prøve 7zip[1] det er gratis og
kan udpakke både rar og zip(plus en masse andre). Du kan også gøre få
den på dansk, samt få de muligheder som WinRAR og WinZip har når man
højreklikker på en fil - det hele skal bare aktiveres under
indstillingerne.

> Jeg tænker f.eks. på:
> - At sætte password på
> - Er der max antal af filer, som kan zippes?
> - Er der en max grænse for antal MB som kan zippes?
> - Andre ting.....?

7-zip kan også sætte password på filerne. De andre ting har jeg ikke
undersøgt endnu, da jeg selv lige har "opdaget" programmet.

[1]
http://www.7-zip.org/
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...