Mozilla og Firefox renderer forskelligt
Fra : Brian Elmegaard

Dato : 06-09-04 10:46

Hej

Jeg har mozilla 1.7 og firefox 0.9.3.
Kan det virkelig passe at de to viser http://www.ida.dk helt
forskelligt, hvor firefox viser den korrekt ifht. IE?

Jeg har prøvet at slette min cache fra mozilla og kan stadig ikke få
den til at opføre sig ordentligt.
--
Brian (remove the sport for mail)
http://www.et.dtu.dk/staff/be

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-09-04 11:06

Brian Elmegaard wrote:

> Jeg har mozilla 1.7 og firefox 0.9.3.
> Kan det virkelig passe at de to viser http://www.ida.dk helt
> forskelligt, hvor firefox viser den korrekt ifht. IE?

Vises ens her - og meget forskelligt fra IE.

Firefox 0.91 og Mozilla 1.7.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 06-09-04 11:40

Brian Elmegaard wrote:

> Jeg har mozilla 1.7 og firefox 0.9.3.
> Kan det virkelig passe at de to viser http://www.ida.dk helt
> forskelligt, hvor firefox viser den korrekt ifht. IE?

Hvis jeg kigger i html-koden så mangler min Mozilla 1.7b de 4 @import's
i stylen.
Det skyldes sikkert at .Net laver browser sniffing.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 06-09-04 12:13

Martin Hintzmann Andersen <no@spam.please> writes:

> Hvis jeg kigger i html-koden så mangler min Mozilla 1.7b de 4
> @import's i stylen.

Der kan man bare se.
Er @import noget som er blevet tilladt i en nyere udgave af html end
jeg kender?

> Det skyldes sikkert at .Net laver browser sniffing.

Betyder det at jeg har en dårlig indstilling i min browser eller er
det på siden der laves noget fusk?

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 06-09-04 12:23

Brian Elmegaard <brian@rk-speed-rugby.dk> writes:

> Der kan man bare se.
> Er @import noget som er blevet tilladt i en nyere udgave af html end
> jeg kender?

Nej, jeg googllede lige til din hjemmeside og kan se at det er en del
af css. Det ville ellers have været rart hvis det var muligt at
importere i html.

Hvorfor det kan være en ide at importere i et style-tag frem for at
lave et link til et stylesheet kunne jeg godt tænke mig at forstå.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-09-04 12:51

Brian Elmegaard skrev:

> Hvorfor det kan være en ide at importere i et style-tag frem
> for at lave et link til et stylesheet kunne jeg godt tænke mig
> at forstå.

Det er en meget anvendt metode at skjule css-koder for gamle
browsere.

Du kan se hvilke browsere den påvirker her:
<http://www.hintzmann.dk/articles/skjulecss/>

Årsagen til at man tit skjuler css for ældre browsere, er at deres
css-understøttelse ofte er så ringe at siden vil se bedre ud uden
css end med. Man kan evt. lave en kombiløsning hvor basale
egenskaber (fx farver og fonte) sættes i et css-ark som alle ser,
mens mere avancerede egenskaber (positionering, floats, mv.) lægges
i et css-ark der kun ses af nyere browsere.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 06-09-04 14:19

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> writes:

Tak, nu forstår jeg meningen. IDA skrev til mig at de er optimeret
til firefox (såvel som IE formoder jeg). Ja, ja, "optimering" kan
betyde så meget. Det betyder vel bare at de i deres
browseridentificeringsliste kun har skrevet firefox og ikke
gecko. Mine browsere identificerer sig som:

Firefox: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7) Gecko/20040803 Firefox/0.9.3
Mozilla: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.2) Gecko/20040803
Hvis jeg tilføjer 'Firefox/0.9.3' til useragent i prefs.js er alt fint.
Jeg havde samme problem med moz 1.6, så mon ikke de bare har været
dovne?

Med moz og Mozilla/4.0 (compatible;MSIE 5.5; Windows 98) virker det
også fint.