A7V133 køler til cashlager
Fra : tr

Dato : 06-09-04 15:46

Hej
Nogen der ved hvor jeg skaffer en "FAN" til ovenstående bundkort.
Køleren er 40x40 mm 3 bens og skrues fast med 2 skruer. Køleren sidder ved
siden af cpu'en, jeg tror det er et caschlager.
Mvh tr

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-09-04 17:35

tr wrote:

Der er ikke ekstern cache i en moderne PC.

Jesper G. Poulsen

Fra : Morten Bowman

Dato : 06-09-04 18:22

On Mon, 6 Sep 2004 16:45:43 +0200, "tr" <titris@aab-net.dk> wrote:

> [...]
>Køleren er 40x40 mm 3 bens og skrues fast med 2 skruer. Køleren sidder ved
>siden af cpu'en, jeg tror det er et caschlager.

Tror du ikke det er til din northbridge?
http://www.m-e.dk/shop/productinfo.asp?id=5042

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : Piramania

Dato : 06-09-04 22:16

"tr" <titris@aab-net.dk> skrev
> Nogen der ved hvor jeg skaffer en "FAN" til ovenstående bundkort.
> Køleren er 40x40 mm 3 bens og skrues fast med 2 skruer. Køleren sidder ved
> siden af cpu'en, jeg tror det er et caschlager.

Det er Northbridge-chippen, der gemmer sig under blæseren og har intet med
et cache-lager at gøre. Den billigste løsning er at pille strømmen fra
blæseren - Northbridge-chippen på det pågældende bundkort behøver ifølge
VIAs specifikationer ikke aktiv køling, og i praksis ved jeg at denne
løsning fungerer fint.

Alternativt kan du sætte dette kølerprofil på i stedet:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=98412, som kan justeres så den
passer til dit bundkort. Det giver optimal køling (faktisk bedre end den
lille blæser), og du skal aldrig mere tænke på at skifte blæser.

mvh
Peter

Fra : Aksel

Dato : 05-10-04 21:33

"tr" <titris@aab-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Køleren er 40x40 mm 3 bens og skrues fast med 2 skruer. Køleren sidder ved
> siden af cpu'en, jeg tror det er et caschlager.

Det er kølerem til Northbridge chippen. jeg har kørt to år uden blæser.

Hilsen Aksel