Biomasse
Fra : Terry Andersen

Dato : 26-08-04 23:32

Hvordan bestemmer man biomassen af et givent område?
Hvorfor angiver man egentlig altid biomassen som (eksempelvis) g
tørvægt/m^2, hvorfor er det bedre end g friskvægt/m^2 ?

Mvh.
Terry

Fra : Carsten Troelsgaard

Dato : 27-08-04 08:17

"Terry Andersen" <terr@sea.com> skrev i en meddelelse news:cglnt7$vha$1@news.net.uni-c.dk...
> Hvordan bestemmer man biomassen af et givent område?
> Hvorfor angiver man egentlig altid biomassen som (eksempelvis) g
> tørvægt/m^2, hvorfor er det bedre end g friskvægt/m^2 ?

Hvad ville værdien af fx. en tørv være?

Jeg håber at du vil tænke ... det kommer an på om det har regnet.

Carsten

Fra : Peter Makholm

Dato : 27-08-04 08:28

"Terry Andersen" <terr@sea.com> writes:

> Hvorfor angiver man egentlig altid biomassen som (eksempelvis) g
> tørvægt/m^2, hvorfor er det bedre end g friskvægt/m^2 ?

Forskellen mellem tørvægt og friskvægt er vel bare vand?

Jeg kan forestille mig at vandmængden dels er meget variabel og dels
er man ikke interesseret i vand men netop tørstofferne.

--
Peter Makholm | Vi smider blade allesammen - hele tiden
peter@makholm.net | som et konstant spirende efterår

Fra : Terry Andersen

Dato : 28-08-04 15:58

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Peter Makholm | Vi smider blade allesammen - hele tiden

Mange tak for svarene, begge to.

Mvh.
Terry