Re: Kristendom og værdirelativisme
Fra : Vidal

Dato : 02-09-04 12:29

Andreas Falck skrev:

> Tak, dit svar forklarer temmelig meget om hvad du mener og ikke
> mener med "forstå bogstaveligt" alt hvad der står i GT og NT.

Hør, er det ironi?

Det, der hidser mig op, er, når folk gør deres private moralske
fordomme til Guds ord. Jesus fastslår, mennesket generelt er
amoralsk.

Hvis Gud så skulle komme med en moralsk bedømmelse for frelsen,
ville jo ingen blive frelst.

Derfor går moral(ske bedømmelser) ikke hånd i hånd med
kristendommen i min forståelse.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-09-04 14:32

I news:ch7068$5uh@odbk17.prod.google.com skrev
Vidal følgende:

> Hør, er det ironi?

Nej, det var det rent faktisk slet ikke. Det gav mig ret meget
afklaring om din måde at forstå udtrykket "forstå bogstabeligt" på.

Nu ved jeg jo at du ikke ligefrem er ungjordskreationist, samtidig med
at du bekræfter at du tror bogstaveligt på at Gud har skabt både
universet og livet. Dette bekræfter jo soleklart at du vitterligt
*tror* på Gud og tror på Gud som skaber.

At du så _tolker_ skabelsesforståelsen lidt anderledes, end jeg f.eks.
gør det, er så bare en helt anden debat. Hovedsagen er at du tror
bogstaveligt på at Gud er skaberen, selv om du ikke tror Gud
bogstaveligt (ungjordskreationistisk set) har skabt det hele (på seks
almindelige døgn).

Så som du kan se var det hverken ironi, sarkasme, negativt eller
lignende, men udelukkende en soleklar positiv konstatering der tjener
dig til ære.

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*
http://ravsted.net/ - *Lokalhistoriske sider*