Indre Mission overvejer skilsmisse fra Fol~
Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 24-08-04 13:47

Indre Mission overvejer skilsmisse fra Folkekirken
Indre Mission truer med at forlade Folkekirken, hvis det bliver muligt for
bøsser og lesbiske at blive viet og velsignet i kirken.
Det fremgår af en udtalelse fra formanden for Indre Mission, sognepræst
Christian Poulsen, Snejbjerg ved Herning, til DR Midt og Vest.
- Indre Missions selvfølgelighed som en del af den folkekirkelige ordning i
Danmark vil ikke foreligge længere, hvis dette lovforslag bliver ført ud i
livet, siger han til radioen.
Han ønsker ikke at uddybe sine tanker, men understreger, at han vil kæmpe
til det sidste for at undgå en statslig indgriben i kirken
.klippet fra http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=474512/

--
Hej fra Børge Højlund Jensen
Min ICQ 107634963

Alle mail er scannet med http://www.free-av.com

..

begin 666 cap.cgi?rand=1586680792&c=b-one_104318_300x250&dv=1&e=3d
K1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

begin 666 33656633356531373430636664666130__RM_EMPTY_&.dat
K1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 24-08-04 13:50

undskyld de vedhæftede det var en fejl
min hjemmeside tryk her oz5vib b-h-j@oncable.dk Signature powered by Plaxo
Want a signature like this? Add me to your address book...

Fra : Eva

Dato : 24-08-04 21:51

Ja, det må vel soges at være en naturlig reaktion, hvis man er indre
missionsk, men de har jo ført "truslen" på banen før, eksempelvis ved
indførelsen af kvindelige præster i den danske folkekirke.
Spørgsmålet er så bare, hvad deres fortsatte eksistensgrundlag skal være,
hvis de ikke skal virke indenfor den folkekirkelige ramme...

Eva

Fra : Lyrik

Dato : 24-08-04 23:23

"Eva" <eva__pedersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Spørgsmålet er så bare, hvad deres fortsatte eksistensgrundlag skal være,
> hvis de ikke skal virke indenfor den folkekirkelige ramme...

++++++++++++++++++++++++++++
De kan vel slå sig sammen med Al Queda som jo også glæder sig over helvedets
pinsler!
Sidst jeg var i indre mission ville de binde mig på ærmet at det var Gud som
kastede mennesker ned i helvedes flammer hvor han pinte dem dag og nat i
evighedernes evigheder! En evig torturbøddel som indre mission tilbedte som
en kærlig Gud. En der er værre end Hitler som kun pinte folk til de døde!
Gid hele deres dystre slæng må gå i opløsning!

Hilsen
Jens

Fra : kjaer

Dato : 25-08-04 01:09

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en kærlig Gud. En der er værre end Hitler som kun pinte folk til de døde!
> Gid hele deres dystre slæng må gå i opløsning!

amen!!!

Fra : Morten Due Jensen

Dato : 26-08-04 06:49

Lyrik wrote:
<klip>
> [...]
> mission tilbedte som en kærlig Gud. En der er værre end Hitler som
> kun pinte folk til de døde! Gid hele deres dystre slæng må gå i
</klip>

Det jeg glæder mig over ved dk.livssyn.kristendom er den nyancerede og
stærkt argumenterede debat her altid er.

Morten Due Jensen