[MySQL] Order efter længde?
Fra : Christian Flintrup

Dato : 10-05-01 23:20

Hejsa! :)

Hvordan får man SQL til at returnere nogle poster i en tabel i
"længde-rækkefølge" (altså efter længden af posterne)

Således at jeg får det retur i denne rækkefølge

Agge
Peter
Jørgen
Benjamin
Christoffer

I stedet for fx

Christoffer
Jørgen
Peter
Benjamin
Agge

--
På forhånd mange tak,

Christian

Fra : Morten Winther

Dato : 11-05-01 08:44

"Christian Flintrup" <christianflintrup@mail.com> wrote in message
> [...]
> "længde-rækkefølge" (altså efter længden af posterne)
>
> Således at jeg får det retur i denne rækkefølge

SELECT user_name, LENGTH(user_name) as len FROM userlist ORDER BY len;

/ morten

Fra : Christian Flintrup

Dato : 11-05-01 17:51

Morten Winther <mw@get2net.dk> wrote:

> SELECT user_name, LENGTH(user_name) as len FROM userlist ORDER BY len;

Tak! :)

--
Christian