| Mine erfaringer stammer fra instrumenteringen til en  hydraulisk manøvreret
 40 hk Johnson motor, monteret på en Ryds 435FC.
 Straks fra første start, og gennem 2 sæsoner har begge instrumenter dugget
 kraftigt under motordrift. Mærkeligt nok forsvinder duggen hurtigt igen
 efter stop. Mange forsøg med tætninger, tørluftfiltre, udskiftning af
 instrumenterne og selveste servicechefen  i OMC, Hans Holmen har
 afslutningsvis været indblandet. Dette sidste med et meget kummerligt
 resultat.
 Men jeg giver ikke op. Instrumenterne er nu hver forsynet med 2 store
 nettildækkede udluftningshuller for at skabe gennemtræk.
 Pulten hvori instrumenterne er monterede bliver afspærret fra det fugtige
 skrogmellemrum ved hjælp af skumgummi, og der bliver
 monteret en stor gællerist under rattet, hvorved rummet med instrumenterne
 bliver krydsventileret.
 Resultatet af disse anstrengelser vil senere blive beskrevet i en udvidelse
 af min hjemmeside < home19.inet.tele.dk/ryds-omc >
 I denne har jeg allerede beskrevet en Ryds båds elendige montage og
 sikkerhedskvalitet, og hvordan en Johnson motor leveres med en
 konstruktionsfejl, som de fleste sikkert må leve med.     mvh  Børge
 
 
 
 
 |