Ræv bor i haven
Fra : PAR

Dato : 04-09-04 21:16

Der har boet en ræv med skab i et hul under en stor busk i min have i lang
tid.
Hvordan får jeg den fjernet?

Par

Fra : //zlgge

Dato : 04-09-04 22:05

"PAR" <parleth@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Der har boet en ræv med skab i et hul under en stor busk i min have i lang
> tid.
> Hvordan får jeg den fjernet?

Med en spade.

Mvh
//zigge

Fra : Calle.

Dato : 04-09-04 22:53

//zlgge wrote:
> "PAR" <parleth@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> Med en spade.

Du må da komme fra storbyen

--
Calle.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 05-09-04 08:31

"Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev i en meddelelse

> Du må da komme fra storbyen

Jeg tror nærmere, spørgsmålet er, hvem "den" er
Jeg ville også bruge en spade til at fjerne solbærbusken med.

Hilsen Inger

Fra : Calle.

Dato : 05-09-04 08:46

Inger Pedersen wrote:

> Jeg tror nærmere, spørgsmålet er, hvem "den" er
> Jeg ville også bruge en spade til at fjerne solbærbusken med.

Ja, men med lidt omtanke ved man godt hvad der menes

--
Calle.

Fra : //zigge

Dato : 05-09-04 08:54

" Inger Pedersen" <inger_mp@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror nærmere, spørgsmålet er, hvem "den" er
> Jeg ville også bruge en spade til at fjerne solbærbusken med.

Hej Par

Ok - Det er slået fast at Calle ikke har humor

´Det variere lidt fra kommune til kommune hvem man skal have fat i. Det er
normalt forbudt at skyde ræve i bymæssig bebyggelse. Men man kan kontakte en
af følgende instanser, så kan de hjælpe dig videre.

Den kommunale skadedyrsbekæmpelse (rottemanden)
Falck.
Natur og vildtstyrelsen.

Mvh
//zigge

Fra : H.S.

Dato : 06-09-04 14:42

"//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> af følgende instanser, så kan de hjælpe dig videre.

Korrekt, men der er noget der hedder regulering, som er tilladt.
Om man må regulere i bymæssig bebyggelse skal jeg ikke kunne sige.
Endelig er skab en sygdom, så man kan måske få dispensation til at 'aflive'
den.

Fra : PAR

Dato : 05-09-04 21:07

Nu er der ikke tale om en lille solbærbusk, men en kæmpestor værdifuld
rododendron, som skal bibeholdes

PAR

Fra : Inger Pedersen

Dato : 05-09-04 21:31

"PAR" <parleth@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Nu er der ikke tale om en lille solbærbusk, men en kæmpestor værdifuld
> rododendron, som skal bibeholdes

- så "den" er ræven?
Det var osse den, JEG ville fjerne, hvis det var mig.
Hvis jeg ellers viste, hvordan

Er der ikke en lokal jagtforening?
De er næppe interesseret i ræve med skab.

Hilsen Inger

Fra : Calle.

Dato : 04-09-04 22:52

PAR wrote:
> Der har boet en ræv med skab i et hul under en stor busk i min have i
> lang tid.
> Hvordan får jeg den fjernet?

kontakter den nærmeste jagtforening.

--