Hvilken plante til en nordvendt støtte mur
Fra : R2-D2

Dato : 01-09-04 20:55

Jeg har fået lavet en støttemur af fundablokke, som er fra 140 - 180 cm høj,
og vender mod nord.
Den er blev pudsset, og nu vil jeg gerne have noget grønt, der kan skjule
den lidt.

Jeg håbede på noget der kunne gro nedenfor og kravle op, da jeg regner med
at montere et lavt plankeværk på toppen af muren.

Hvis det kunne være noget der var grønt hele året, ville det blot være
dejligt

Har du et forslag?

Fra : Jan Achmann

Dato : 01-09-04 21:08

Alm. Efeu (Vedbend) ville klare sig fint. Men det ville "sugekoppe sig"
til muren.
Af lidt grovere vækster, så er der den meget elegant blomterende
klatre-hortensia, som i modsætning til Vedbend kræver lidt støtte og
indklipning for ikke at blive for busket.
Jan

Fra : R2-D2

Dato : 05-09-04 17:00

Har du også det latinske navn, sådan jeg kan finde et billede på nettet, og
være sikker på det er den rigtige sort jeg henter hos gartneren.
Hvor tæt skal sådan nogle forresten plantes?