Tagrende opsætning.
Fra : Bjarne Kunckel

Dato : 27-08-04 11:04

Jeg har købt ny plast tagrender, men de gamle kontroljern passer ikke i
diameter.
Desværre passer nyindkøbte plast kontroljern ikke i vinkel eller afstand til
opsætning på stern.

Er der andre muligheder end at lave en masse små afstands/vinkel klodser ?

Bjarne Kunckel

Fra : Calle.

Dato : 27-08-04 11:18

Bjarne Kunckel wrote:
> [...]
> afstand til opsætning på stern.
>
> Er der andre muligheder end at lave en masse små afstands/vinkel

Ja, man skal selv bukke den rigtige vinkel på rendejernene. Ellers skulle de
jo have mange varianter liggende i byggemarkederne

--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 27-08-04 11:21

Calle. wrote:

> Ja, man skal selv bukke den rigtige vinkel på rendejernene. Ellers
> skulle de jo have mange varianter liggende i byggemarkederne

hov, jeg glemte linket. Her er det
http://www.udlejer.dk/rendejernsbukker.htm

--
Calle.

Fra : Bjarne Kunckel

Dato : 27-08-04 12:02

"Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote in message

> hov, jeg glemte linket. Her er det
> http://www.udlejer.dk/rendejernsbukker.htm
>
> --
> Calle.

OK, nu kan jeg se hvad man kan gøre. Tak for hjælpen

Med venlig hilsen

Bjarne

Fra : Bjarne Kunckel

Dato : 27-08-04 11:23

> [...]
de
> jo have mange varianter liggende i byggemarkederne

De kontroljern eller rendejern jeg har set, man selv kan bukke, skal
monteres under taget. Men måske der findes andre. Jeg må ud og lede..

Med venlig hilsen

Bjarne

Fra : Gert Espersen

Dato : 27-08-04 12:32

Jeg ville nu spørge efter konsoljern.........Men det kan da være at de
også har kontroljern.......

-Gert..

Fra : Anders Lund

Dato : 27-08-04 13:57

Nå jamen.....kontroljernene kontrollerer jo konsoljernene og rendejernene
for unøjagtigheder ikke!

Men, hvis du ikke vil montere under taget, så findes der kun konsoljern til
formålet.
Du kan evt. montere en egnet træ-liste langs med din stern, således at
konsoljernene kommer længere ud, hvis det er her det kniber.....?

Anders Lund

NB. Ved besvarelser direkte til min e-mail,
så slet _FJERN_ i adressen!

Fra : Martin Christiansen

Dato : 27-08-04 15:58

"Bjarne Kunckel" <nej@det.er.ej> skrev i en meddelelse

> Er der andre muligheder end at lave en masse små afstands/vinkel klodser ?

Man har før kunne få plastikkiler til at montere bag konsoljernet, således
at vinklen ændres, alt efter hvilken hældningen sternbrædtet har..

---

Fra : Martin Christiansen

Dato : 27-08-04 16:01

"Martin Christiansen" <mc@city.invalid> skrev i en meddelelse

> Man har før kunne få plastikkiler til at montere bag konsoljernet, således
> at vinklen ændres, alt efter hvilken hældningen sternbrædtet har..

http://www.plastmo.dk/upload/tagrendebogen.pdf

Se side 14...

---

Fra : Bjarne Kunckel

Dato : 27-08-04 19:35

> [...]
> >

> Man har før kunne få plastikkiler til at montere bag konsoljernet, således
> at vinklen ændres, alt efter hvilken hældningen sternbrædtet har..

Da jeg idag var nede i det lokale byggemarked, for at købe bukbare kontrol
øh jeg mener konsoljern, fik jeg en snak med en ekspedient der viste mig!
tadaaa! plastikkiler.
(havde ellers spurgt om noget sådant i et andet byggemarked)

Så jeg prøver imorgen om det er løsningen. Tak til alle (også for lige at
gøre mig opmærksom på de rette navne inden for tagrende verdenen)

Med venlig hilsen

Bjarne K.