Opbygning af betongulv?
Fra : TG4600

Dato : 26-08-04 07:30

Jeg skal til at støbe gulv i et skur, der også skal bruges som værksted.
Udgangspunktet er at jeg har udlagt ca. 30 cm stabilgrus.

Jeg regner med at lægge 150 mm flamingoplader og så støbe betonlag med
armereingsnet.

- Armeringsnet fås i 4 eller 6 mm, hvad skal jeg vælge?
- Skuret er ca. 3 x 6 meter, skal flamingoen ligge helt til ydervæggene?
- Eller skal jeg støbe en "kant" hele vejen rundt, hvor bred skal den være??
(Der er ikke noget fundament)
- Hvordan sikre jeg at flamingoen ikke forvitre?
- Skal armeringsnettet gå helt til kant?
- Skal det evt. bukkes ned på siden af flamingoen?
- Hvor tykt skal betonlaget være?

Mange spørgsmål, håber nogen kan hjælpe

/TG

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-08-04 09:09

Der kan finde en del information på http://www.leca.dk/ og
http://www.thermisol.dk/8_bestil.asp

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop

Fra : benny

Dato : 26-08-04 20:44

hvis ameringen får luft efter støbning begynder den at ruste
med det ameringsnet du foreslår skal den vist ikke bærer noget...kun
forhindre svindrevner så skal du huske at der er afstandskrav hvorlangt den
skal ligge ned i betonen alt efter om du benytter passiv,moderat eller
aggrasiv beton
der findes flere bøger om hvordan du opbygger et dæk,men jeg ville gøre
følgende
være sikker på der ikke er noget muldjors hvor dækket skal støbes
langs ydervæg ville jeg placere lodretstående flemengo hele vejen rundtfra
bund af stabil til top af gulv
udlægge de 30cm stabilgrus og vibere det godt
udlægge flemengo og derover støbe gulvet
glit gulvet af og udlægge plastik så din fordampning er mindst muglig mens
gulvet hærder
det er hvis der er forstor fordampning under hærdningen
at gulvet revner såfrem underlaget er vibreret ordentligt op
10cm beton ville jeg mene er nok hvis det skal blandes selv er der en
"resept" bag på Aalborg portland 40kg sække
benny