Priser på herregårdssten
Fra : Thomas

Dato : 21-08-04 21:41

Jeg skal bruge ca. 100kvm herregårdssten falset/rumlet i gråmix med en
tykkelse på 7cm.

Er der nogen som lige har fået et godt tilbud eller kan anbefale steder??

/Thomas
2980 Kokkdeal

Fra : Mark Schiller

Dato : 22-08-04 09:30

Sat, 21 Aug 2004 22:40:46 +0200, berigede "Thomas"
<eatspam@(FJERNDETTE)henmar.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Jeg skal bruge ca. 100kvm herregårdssten falset/rumlet i gråmix med en
>tykkelse på 7cm.

Jeg har lige givet 89,95 kr/m2 for holmegårdssten (= herregårdsten med
slåede kanter) i grå hos Silvan - disse er dog "kun" 5,5 i tykkelsen.

/Mark

Fra : Martin Christiansen

Dato : 23-08-04 20:52

"Thomas" <eatspam@(FJERNDETTE)henmar.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal bruge ca. 100kvm herregårdssten falset/rumlet i gråmix med en
> tykkelse på 7cm.
>
> Er der nogen som lige har fået et godt tilbud eller kan anbefale steder??

Husk at der er stor forskel på kvaliteten.... De billige er f.eks. meget
længere tid om at tørre op efter et regnvejr... Og så er de ikke så
stærke... Man kan tydeligt mærke forskellen når man skærer i den..

---

Fra : Mark Schiller

Dato : 23-08-04 21:12

Mon, 23 Aug 2004 21:52:14 +0200, berigede "Martin Christiansen"
<mc@city.invalid> dk.fritid.hus-og-have med:

>Husk at der er stor forskel på kvaliteten.... De billige er f.eks. meget
>længere tid om at tørre op efter et regnvejr... Og så er de ikke så
>stærke... Man kan tydeligt mærke forskellen når man skærer i den..

Ovenstående for mig til at tænke på, om det er derfor at IBF har
ændret navnet på herregårdssten til holmegårdssten - for at kunne
navnebeskytte stenen og dermed "beskytte" kvaliteten på stenen?

/Mark

Fra : Martin Christiansen

Dato : 23-08-04 21:18

"Mark Schiller" <ms@definitivt.invalid> skrev i en meddelelse

> Ovenstående for mig til at tænke på, om det er derfor at IBF har
> ændret navnet på herregårdssten til holmegårdssten - for at kunne
> navnebeskytte stenen og dermed "beskytte" kvaliteten på stenen?

Jeg tror nok det stammer fra at SF-Sten startede med at lave de "originale"
Holmegårdssten og havde "patent" på navnet. I mellemtiden er SF-Sten vist
blevet opkøbt af IBF, således at IBF nu har rettighederne til at kalde dem
Holmegårdssten.

Ovenstående er blot taget fra min ikke altid lige gode hukommelse, så vær'
nu ikke sikker på at det er korrekt...

---

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 23-08-04 23:24

On Mon, 23 Aug 2004 22:18:02 +0200, "Martin Christiansen"
<mc@city.invalid> wrote:

> [...]
>Holmegårdssten.
>
>Ovenstående er blot taget fra min ikke altid lige gode hukommelse, så vær'

Det er nøjagtigt sådan det hænger sammen.

http://www.gartneriet.dk