Pris for udskiftning af sternbrædder og vi~
Fra : O. Hansen

Dato : 19-08-04 13:56

Jeg har lige fået et tilbud på 24.750,- kr. fra en tømrer. Han skal udskifte
3 sternbrædder á 8 meter samt to udvendige brædder i en vindskede (hedder
det sådan?). Han skal godtnok løsne nogle skruer i en zinkdækning i den
øverste kant, men alle brædder er blotlagt og nemme at komme til.

Er prisen ikke lige lidt for meget i overkanten?

/Ove

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 19-08-04 14:24

On Thu, 19 Aug 2004 14:55:54 +0200, "O. Hansen" <ohansen@fire.dk>
wrote:

> [...]
>øverste kant, men alle brædder er blotlagt og nemme at komme til.
>
>Er prisen ikke lige lidt for meget i overkanten?

Det lyder en anelse dyrt.
Du kan jo prøve at regne på materialeudgifter, + kørsel, + evt.
stillads- eller liftleje og så se om timetallet (omkring 450 kr./timen
inkl. moms) giver mening.

Uden at have tjekket materialepriser, så er der under alle
omstændigheder for under 1.000 kr. Lad os sige, at der ryger
yderligere 1.000 kr. på til leje af stillads/lift og noget kørsel. Så
er der 22.750 kr. tilbage, svarende til omkring 50 timers arbejde.

KS

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 19-08-04 14:49

"O. Hansen" <ohansen@fire.dk> wrote in message
> [...]
> øverste kant, men alle brædder er blotlagt og nemme at komme til.
>
> Er prisen ikke lige lidt for meget i overkanten?

Jo højere pris han giver dig, jo større er muligheden for sort arbejde - nej
fy, sådan noget må man ikke sige.
Men du har ret, det lyder lidt i overkanten - kan du ikke få et specificeret
tilbud ?

/klaus

Fra : MTI

Dato : 19-08-04 15:59

Hej Ove!

Er hans tilbud skriftligt, hvis ikke så må du bede om at få det skriftligt
og speciferet, for det lyder meget dyrt.

Venlig hilsen

MTI

Klaus-E.

Fra : O. Hansen

Dato : 20-08-04 07:11

"MTI" <mti@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej Ove!
>
> Er hans tilbud skriftligt, hvis ikke så må du bede om at få det skriftligt
> og speciferet, for det lyder meget dyrt.
[klip...]

Tilbuddet er skriftligt, men ikke specificeret. Det sidste har nok sin
årsag. Jeg indhenter nu et tilbud hos en anden tømrer.
/Ove