Counter-Strike Server ?
Fra : sls

Dato : 10-05-01 20:49

Hej NG!!

Vi har et lille netværk på 8 computere, som er koblet op på en hub og router
(worldonline).
Kan det godt lade sig gøre at oprette en CS server så folk udefra kan joine
spillet?
Når jeg opretter et spil, får spillet den ip der er på netkortet på den
pågældende computer, og ikke routerens ip?

Mvh sfc

Ps! Har også postet i Dk Edb Spil

Fra : Eivind Olsen

Dato : 11-05-01 00:51

"sls" <sls@sol.dk> wrote in message news:9der75$g48$1@tnews.inet.tele.dk...
> [...]
> Når jeg opretter et spil, får spillet den ip der er på netkortet på den
> pågældende computer, og ikke routerens ip?

Hvilket er den eneste rigtige IP du har (routerens) - forestil dig at du
kunne hoste et spil
på 10.0.0.2(mit gæt på din PC's IP ) - det er der sådan set nok de første
1000 Computere der hedder i DK.....

Det du skal gøre er at NAT'te en port på din router til den port du bruger
til Counterstrike

Evt kan du også checke nat tabellen

# sh nat

om der evt er en port du kan bruge til formålet - det vil normalt være en
port med en værdi > 10000

eller skal du f.eks natte port 27015 som mange CS servere bruger.

Du kan læse mere om nat på f.eks Cybercitys support sider

http://www.cybercity.dk/support/cisco677_vejledning/port-forwarding_og_serve
r/home.phtml?link=8

jamen jeg kan sku ikke finde på mere lige nu - så jeg er ud af her

Eivind

Fra : sls

Dato : 11-05-01 08:32

> [...]
> 1000 Computere der hedder i DK.....
>
> Det du skal gøre er at NAT'te en port på din router til den port du bruger

Takker for svaret, det må jeg se om jeg kan finde ud af når vi åbner på
søndag (klub)

Mvh sfc