MS Windows
briani 27239
Win XP Pro og "Klient til Microsoft Netwær~
Fra : Lars Christensen

Dato : 03-09-04 20:47

Daver gruppe

Jeg har et kæmpe problem... Efter et crash med IpManager
(http://www.stafney.com/~tstafney/opensource/IpManager/) på min XP Pro
(engelsk version 5.1.2600 og uden SP2), kan jeg ikke længere logge på
firmaets netværk.

Jeg har konstateret at problemet skyldes, at "Klient til Microsoft
netværk" sammen med "Deling af filer og printer" ikke længere er
aktiveret.

Hvad gør en smart og klog halvnørd så, ja han vælger så at aktivere disse
2 ting. Når jeg så klikker på OK inde i netværksegenskaberne, fremkommer
en dialogboks med følgende tekst:
"Your current selection will alså disable the following components:
Client for Microsoft Networks
File and Printer Sharing for Microsoft Networks

Are you sure you want to disable these component(s)?" og så ellers de
obligatoriske "Yes / No" knapper.

Det underlige er bare, at jeg IKKE deaktiverer dem, men derimod aktiverer
dem.

Det skal siges, at det kun er mit LAN interface og ikke f.eks. Bluetooth
eller Wifi.

Er der en måde hvorpå jeg kan aktivere disse 2 komponenter direkte i
registreringsdatabasen, da jeg gætter på det er den eneste måde.

Det skal tilføjes at jeg har slettet IpManager igen nu, da den jo lavede
bøvl :(

mvh
Lars Christensen

Fra : Tommy

Dato : 03-09-04 21:46

On Fri, 03 Sep 2004 19:47:11 GMT, Lars Christensen
<lars@perseus.dk_maybe-for-you-to-know> wrote:

>firmaets netværk.

cut

>Det skal siges, at det kun er mit LAN interface og ikke f.eks. Bluetooth
>eller Wifi.

Har du prøvet at fjerne LAN i Enhedshåntering, og derefter genstarte
og geninstallere?

--
Mvh. Tommy
Direkte mailadresse virker ikke.