MS Windows
briani 27239
kan ikke logge på
Fra : rt

Dato : 03-09-04 12:46

Hej.
En vens computer har problemer. Man kan ikke logge ind. Startsiden hvor hun
normalt klikker på en af de to oprettede kontonavne, er nu foruden konti.
Altså: der er ingen muilghed for at logge ind via klik på en konto. Har
prøvet at ytrykke ctrl+alt+del, og taste brugernavn og adgangskode, men der
er intet der duer.

Nogle der kan hjælpe. Hvis den skal formateres, skal data reddes. findes der
et program, hvormed man kan "logge" på maskinen og redde data?

Tak.

Ps. Det er XP Home-Edition

/rt

Fra : *XxX*

Dato : 04-09-04 13:52

"rt" <ostekongen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Altså: der er ingen muilghed for at logge ind via klik på en konto. Har
> prøvet at ytrykke ctrl+alt+del, og taste brugernavn og adgangskode, men

Prøv evt. med administrator og det kodeord du gav under installationen

> Nogle der kan hjælpe. Hvis den skal formateres, skal data reddes. findes
der
> et program, hvormed man kan "logge" på maskinen og redde data?

Så er der jo ingen point i at have brugere og kode på.

Fra : rt

Dato : 06-09-04 14:26

> Prøv evt. med administrator og det kodeord du gav under installationen
ER prøvet, virker ikke

> der
>
> Så er der jo ingen point i at have brugere og kode på.

Jeg ved der findes et værktøj til dette, men kan bare ikke huske
hvad det hedder.

/rt

Fra : *XxX*

Dato : 06-09-04 14:43

> ER prøvet, virker ikke

> Jeg ved der findes et værktøj til dette, men kan bare ikke huske
> hvad det hedder.

Et vild gæt ville være PE.

BartPE
WinPE

Fra : hcma

Dato : 04-09-04 14:23

"rt" <ostekongen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> et program, hvormed man kan "logge" på maskinen og redde data?

Måske og kun måske: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#glemt_password
m v h
hc

Fra : rt

Dato : 06-09-04 15:51

Nu har jeg prøvet at reperere windows som beskrevet i en guiden, men da
installationen endelig var færdig, så startsiden ud på præcis samme måde som
inden. Altså uden nogen bruger man kan klikke på. Og når jeg trykker
ctrl+alt+del og indtaster administrator-navn og -password, godkendes det
ikke.

Hvad gør jeg? Jeg kan ikke bare formatere, der er vigtige data på. Hvordan
får jeg fat i dem?

Mener jeg engang har hørt op et program man booter på og så kan logge på....

Nogen der kan hjælpe?

/rt - der snart er desperat.