MS Windows
briani 27239
msmsgs.exe
Fra : Ib Roland

Dato : 27-08-04 17:16

Jeg har på det seneste fået en lidt mystisk melding ved nedlukning af
XP - 'Afslutning af program - msmsgs.exe' - 'Dette program svarer
ikke'. Jeg kan godt lukke ned ved at klikke på 'afslut nu', men
hvorfor denne meddelelse? Hvad kan jeg evt. gøre for at slippe af med
meddelelsen? Alle indlæg vil være interessante, på forhånd tak.

v.h.
Ib Roland

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 27-08-04 17:35

Ib Roland wrote:
> Alle indlæg vil være interessante, på forhånd tak.

Tja.. til en start kan jeg da oplyse at msmsgs.exe er Microsoft Outlook
Express, hvis ikke du havde den oplysning i forvejen...

--
Mvh/Martin K
3 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : kk

Dato : 27-08-04 19:56

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> wrote in message

> Tja.. til en start kan jeg da oplyse at msmsgs.exe er Microsoft Outlook
> Express, hvis ikke du havde den oplysning i forvejen...

> [...]

Der tror jeg at Martin K husker forkert - msmsgs.exe er da vist snarere den
forkætrede Messenger, og hvis han ikke vil bruge den, så kan den fjernes
helt, og så er den potte ude.
mvh
kk

Fra : Leony

Dato : 27-08-04 21:23

"kk" <kaj-aage@krull.dk> skrev i en meddelelse

> Der tror jeg at Martin K husker forkert - msmsgs.exe er da vist
> snarere den forkætrede Messenger

Korrekt:
http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/msmsgs/

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-08-04 09:30

> Der tror jeg at Martin K husker forkert - msmsgs.exe er da vist snarere
> den forkætrede Messenger, og hvis han ikke vil bruge den, så kan den
> fjernes helt, og så er den potte ude.

messenger er da et godt program - eller? - hvad bruger i andre til instant
message? ville da være ynd at fjerne det - hvis problemet kan løses på anden
måde - installer evt. nyeste version (6.2)
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 28-08-04 13:32

sniper_Nolight wrote:
> messenger er da et godt program - eller?

Der er ganske mange der er tilfredse med det. Det må der være, da der er så
mange der bruger det. Om det er godt, er nok op til den enkelte at vurdere,
men der er sjældet problemer med det. Jeg synes dog der mangler
indstilliger, designet er for klodset osv...

Jeg bruger personligt Miranda IM (www.miranda-im.org). Mere info herom i

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 28-08-04 17:10

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> writes:

> messenger er da et godt program - eller? - hvad bruger i andre til instant
> message? ville da være ynd at fjerne det - hvis problemet kan løses på anden
> måde - installer evt. nyeste version (6.2)

Jeg synes altid der er vroevl med messenger.

For det foerste understoetter den ikke andre netvaerk end msn, lidt
irriterende naar stoerstedelen af min omgangkreds svaerger til Jabber.

Man kan ikke skrive en besked til en person der er offline (det er nok
mere msn's skyld end messengers)

Naar jeg sender et eller andet vigtigt til en person der bruger
messenger vil de altid have en til at sende det igen,
history-funktionen maa vaere meget besvaerlig at bruge.

Og saa til slut kan den kun bruges under windows, saa hvis man bruger
flere operativsystemer, er man alligevel noedt til at finde noget
andet til de andre platforme.

--
Mvh Christoffer

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-08-04 20:24

> Jeg synes altid der er vroevl med messenger.
>
> For det foerste understoetter den ikke andre netvaerk end msn, lidt
> irriterende naar stoerstedelen af min omgangkreds svaerger til Jabber.

min omgangskreds (som dog ikke tæller det helt afsindige) bruger alle
messenger og det virker altid - de ting jeg har ønsket at ændre eller lign.
har altid kunnet lade sig gøre, så messenger har helt klart altid været et
af de flittigst brugte progs jeg har.
Jeg har nu heller aldrig været den store "modstander" af xps egne
programmer - outlook express er et rigtigt godt email program og indstillet
korrekt er det helt fint til news - faktisk rigtigt godt synes jeg.
desuden afspilles film og musik fint i windows media player - ingen grund
til at indstalllere alle mulige ekstra progs for det (jeg bruger dog power
dvd til.. ja, dvd) - internet explorer virker osse fint - især med den
opdaterede firewall i sp 2 - nu stoppes popups og det hele - så alt i alt er
xps programmer ok - jeg bruger dog ofte mozilla firefox ved siden af.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 28-08-04 13:29

kk wrote:
> Der tror jeg at Martin K husker forkert - msmsgs.exe er da vist
> snarere den forkætrede Messenger, og hvis han ikke vil bruge den, så
> kan den fjernes helt, og så er den potte ude.

Klart! Min fejl, Outlook Express er hedder jo msimn.exe. Så min
beskrivelse/forklaring/hjælp var helt ude i skoven