MS Windows
briani 27239
Problemer efter RE-install af XP og tilføj~
Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 19-08-04 15:45

Hej

Jeg er løbet ind i en del problemer på PC-fronten. Først lidt baggrund.

Udstyret var indtil i går:

Athlon XP 1800+
256mb PC2100RAM
Geforce 2 TI
Win XP Home
250W Strømforsyning
40GB HD partition C: (heri ligger XP)
80GB HD Partition F

I dag modtog jeg så:
Sapphire Radeon 9800 pro
Kingston 256mb PC2100RAM

Jeg sætter RAM'ene ind og maskinen modtager dem med kyshånd. Derefter
beslutter jeg mig for at formatere partition C: da jeg vil fjerne de gamle
Nvidia drivere fuldstændig, for at installere XP igen. Det lykkes også fint.
Jeg får XP installeret, fjerner dens foretrukne driver til Nvidia kortet og
lukker computeren. Herefter udskifter jeg Nvidia med mit Radeon kort og
booter. Jeg installerer drivere og genstarter. Alt kører indtil da rigtig
godt.

Så beslutter jeg mig for at installere spillet Warcraft III, indtatster
CD-keys og efterlader computeren alene med installationsprocessen. Fra det
andet rum hvor jeg opholder mig hører jeg et "bip" (genstartslyden) og
undrer mig. Jeg ser at computeren er i gang med at genstarte, dvs læse ram
ind, osv. Desværre stopper den umiddelbart efter med en blå skærm og en
STOP-fejl.

"Der er fundet en fejl, og windows er lukket ned for at forhindre beskadelse
af computeren"

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

Herefter kommer alt det bawl med at man kan genstarte computeren og se om
meddelelsen kommer igen. Det gør jeg så, og den samme meddelelse fremkommer.

Jeg følger derefter de muligheder der er angivet, dvs, fjerner ramblok,
udskifter nyt grafikkort med det gamle und so weiter. Stadig den samme blå
skærm.

Herefter forsøger jeg med en opstart i fejlsikret tilstand (faktisk alle 3,
dvs alm fejl. sikr. tilst. samt med netværk og endda også med
kommandopromt), "sidst kendte fungerende konfiguration", og "aktiver
VGA-tilstand". Alle forsøg resulterer i den samme blå skærm.

De tekniske oplysninger der er angivet er som følger:

*** STOP: 0x000000ED (0x817E8D98, 0x0000032, 0x00000000, 0x00000000)

Jeg er nu ved at gå godt og grundig i panik, men føler mig sikker på at en
nulstilling af CMOS med efterfølgende boot fra min Windows CD-ROM med tanke
på at formatere partitionen C: og geninstallere WIN-XP vil gøre tricket.

Desværre viser det sig, at når jeg forsøger dette, kommer jeg til starten af
installationen hvor den indlæser en masse forskellige ting, for derefter,
INDEN den når til det næste trin, at gå i sort. Der sker ingenting
overhovedet.

NU er jeg ved at gå i panik, så derfor har jeg henvendt mig til jer, og i er
mit sidste håb om at få lidt liv i den her gamle PC :))

Jeg sidder og pukler med det her det meste af aftenen, så hvis i har
spørgsmål, tjekker jeg jævnligt forbi for at besvare dem samt efterprøve
eventuelle forslag til at få den op at køre igen.

På forhånd tak.

Morten Holberg Nielsen

Fra : Leony

Dato : 19-08-04 18:06

"Morten Holberg Nielsen" <holberg19@SLETDETTEofir.dk> skrev i en
meddelelse news:4124bcb9$0$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> [...]
> De tekniske oplysninger der er angivet er som følger:
> *** STOP: 0x000000ED (0x817E8D98, 0x0000032, 0x00000000, 0x00000000)

De 2 løsninger på Unmountable boot volume jeg kan finde:
http://support.microsoft.com/?kbid=297185
Her står: "Hvis den anden parameter (0x bbbbbbbb) i Stop-fejlen er
0xC0000032, er filsystemet defekt.", det passer lige netop i dit
tilfælde. Løsningen findes ved at følge linket.

Anden mulighed er caching på harddisken:
http://support.microsoft.com/?kbid=315403
Caching på disken, hvis det er aktiveret på din, så deaktiver det.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 19-08-04 18:25

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 0xC0000032, er filsystemet defekt.", det passer lige netop i dit
> tilfælde. Løsningen findes ved at følge linket.

Ja, men jeg VED at det ikke er 80/40 tråds problematikken. Jeg har oxo
prøvet at indstille BIOS til "load fail-safe defaults" men uden held.

> Anden mulighed er caching på harddisken:
> http://support.microsoft.com/?kbid=315403
> Caching på disken, hvis det er aktiveret på din, så deaktiver det.

Det tror jeg ikke er aktiveret. Men på den anden side, hvordan dælen tjekker
jeg det?

Der er sket et gennembrud :)) Dog er jeg ikke helt sikker på præcist hvad...
Muligvis en konflikt mellem motherboard og grafikkort.

Se Message-ID: <4124ddca$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>

Mvh

Morten Holberg

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 19-08-04 18:30

"Morten Holberg Nielsen" <holberg19@SLETDETTEofir.dk> skrev i en meddelelse

> Se Message-ID: <4124ddca$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>

Tror det blev fikset der :)

Mvh

Morten Holberg

Fra : Leony

Dato : 20-08-04 15:06

"Morten Holberg Nielsen" <holberg19@SLETDETTEofir.dk> skrev i en
meddelelse news:4124e35c$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Tror det blev fikset der :)

Synes nok jeg genkendte scenariet (jeg læser hardware-gruppen før
Windows-gruppen).

Vi håber en ny PSU hjælper.