/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
TDC Webspeed
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 20-08-04 08:01

Vi har lige fået TDC-webspeed, og i går ville jeg sætte vores anden PC på
nettet. Men den kunne ikke få en IP-adresse, da DHCP-serveren ikke kunne
lokaliseres.

Min mistanke er, at opkoblingen er låst til det netkort, som man
oprindeligt konfigurerede forbindelsen med - men er der nogle af jer, der
kan bekræfte dette?

Hvis det er tilfældet - hvad kan vi så gøre ved det? Pt. er det ligemeget,
om begge maskiner kan være på nettet samtidigt (dvs vi har ikke brug for to
IP-adresser), men vi vil dog gerne kunne skifte vores computere ud løbende.



--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

 
 
Bjarke Hansen (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 20-08-04 08:18

"Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns954B5B4FC41EBstocholmdk@130.225.247.90...
> Vi har lige fået TDC-webspeed, og i går ville jeg sætte vores anden PC på
> nettet. Men den kunne ikke få en IP-adresse, da DHCP-serveren ikke kunne
> lokaliseres.

har i ikke 2 IP adresser med til opkoblingen? eller har i valgt fast IP?

>
> Min mistanke er, at opkoblingen er låst til det netkort, som man
> oprindeligt konfigurerede forbindelsen med - men er der nogle af jer, der
> kan bekræfte dette?

Ja det er rigtigt.. Når TDC´s DHCP server har uddelt en IP adresse låses det
til det tildelte MAC adresse indtil leasetiden er udløbet. typist 1 time

>
> Hvis det er tilfældet - hvad kan vi så gøre ved det? Pt. er det ligemeget,
> om begge maskiner kan være på nettet samtidigt (dvs vi har ikke brug for
to
> IP-adresser), men vi vil dog gerne kunne skifte vores computere ud
løbende.

man kan release IP`en fra den pc man ikke skal bruge internettet på, og så
få tildelt den på den anden..

I dospromt heder kommandoen:


Frigivning af IP på PC:

ipconfig /release

Få tildelt en IP:

ipconfig /renew

For IP oplysninger:

Ipconfig /all



Bjarke Hansen (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 20-08-04 08:19

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:vAhVc.30$603.29@news.get2net.dk...

> man kan release IP`en fra den pc man ikke skal bruge internettet på, og så
> få tildelt den på den anden..

glemte at sige at det er en del nemmere hvis du anskaffer en router til
forbindelsen.. så er IP´en låst til routeren hele tiden og så kan i gøre
hvad i vil på jeres lokalnetværk.



Jesper Stocholm (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 20-08-04 09:17

Bjarke Hansen wrote:

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
> meddelelse news:vAhVc.30$603.29@news.get2net.dk...
>
>> man kan release IP`en fra den pc man ikke skal bruge internettet på,
>> og så få tildelt den på den anden..
>
> glemte at sige at det er en del nemmere hvis du anskaffer en router
> til forbindelsen.. så er IP´en låst til routeren hele tiden og så kan
> i gøre hvad i vil på jeres lokalnetværk.

Ja, det er også planen. I løbet af efteråret vil jeg sætte noget trådløst
netværk op, men det er kun en uges tid siden vi flyttede ind, så
prioriteten har indtil nu være blot at få _adgang_ til internettet.



--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Jesper Stocholm (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 20-08-04 09:16

Bjarke Hansen wrote:

> "Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> skrev i en meddelelse
> news:Xns954B5B4FC41EBstocholmdk@130.225.247.90...
>> Vi har lige fået TDC-webspeed, og i går ville jeg sætte vores anden
>> PC på nettet. Men den kunne ikke få en IP-adresse, da DHCP-serveren
>> ikke kunne lokaliseres.
>
> har i ikke 2 IP adresser med til opkoblingen? eller har i valgt fast
> IP?

Vi har kun én IP (non-routable). På et lidt senere tidspunkt vil vi have
en fast offentlig IP, men vi har ikke behov for det pt.

>> Min mistanke er, at opkoblingen er låst til det netkort, som man
>> oprindeligt konfigurerede forbindelsen med - men er der nogle af jer,
>> der kan bekræfte dette?
>
> Ja det er rigtigt.. Når TDC´s DHCP server har uddelt en IP adresse
> låses det til det tildelte MAC adresse indtil leasetiden er udløbet.
> typist 1 time

Ok

>> Hvis det er tilfældet - hvad kan vi så gøre ved det? Pt. er det
>> ligemeget, om begge maskiner kan være på nettet samtidigt (dvs vi har
>> ikke brug for to
>> IP-adresser), men vi vil dog gerne kunne skifte vores computere ud
> løbende.
>
> man kan release IP`en fra den pc man ikke skal bruge internettet på,
> og så få tildelt den på den anden..

Aah ja, det havde jeg ikke tænkt på. Jeg var ikke klar over, at en
release også påvirkede MAC-låsen på DHCP-serveren. Det vil jeg prøve, når
jeg kommer hjem.

Tak for input,



--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Nicolai (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 20-08-04 10:22

>>> Hvis det er tilfældet - hvad kan vi så gøre ved det? Pt. er det
Router - asap :)

> Programmer's code comment:
> //It probably makes more sense when you're stoned.

LOL! :)



lars (20-08-2004)
Kommentar
Fra : lars


Dato : 20-08-04 10:56

Eller bruge wingate,der så kræver en af pcern tændt hele tiden
http://www.wingate.com/



Jesper Stocholm (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 20-08-04 14:21

Nicolai wrote:

>>>> Hvis det er tilfældet - hvad kan vi så gøre ved det? Pt. er det
> Router - asap :)
>
>> Programmer's code comment:
>> //It probably makes more sense when you're stoned.
>
> LOL! :)

Ja, gæt i hvilken software denne kodekommentar er fundet.



--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Ove Kjeldgaard (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Ove Kjeldgaard


Dato : 20-08-04 16:01

Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid> wrote:

>Ja, gæt i hvilken software denne kodekommentar er fundet.
>
>

Første indfald - noget fra StoneWare ?


--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Jesper Stocholm (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 20-08-04 16:45

Ove Kjeldgaard wrote:

> Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid> wrote:
>
>>Ja, gæt i hvilken software denne kodekommentar er fundet.
>>
>>
>
> Første indfald - noget fra StoneWare ?

Nope, det var i kildekoden til de dele af Windows NT's kode, der blev
"frigivet" for noget tid siden.



--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Nicolai (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 20-08-04 16:02

>> LOL! :)
>
> Ja, gæt i hvilken software denne kodekommentar er fundet.

MS?



Martin Højriis Krist~ (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 20-08-04 10:48

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
news:vAhVc.30$603.29@news.get2net.dk...
> har i ikke 2 IP adresser med til opkoblingen? eller har i valgt fast IP?

Bemærk at der er tale om Webspeed

> man kan release IP`en fra den pc man ikke skal bruge internettet på, og så
> få tildelt den på den anden..

Bemærk at der er tale om Webspeed
Adressen er mere låst end som så

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Jakob Houkjær (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Jakob Houkjær


Dato : 20-08-04 11:21

"Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> wrote in message
news:Xns954B5B4FC41EBstocholmdk@130.225.247.90...

> Min mistanke er, at opkoblingen er låst til det netkort, som man
> oprindeligt konfigurerede forbindelsen med - men er der nogle af jer, der
> kan bekræfte dette?

Niks, selvom du kun har 1 off. IP-adresse, skal du altid få tildelt en lokal
IP i registeret 10.*, på ikke aktiveret udstyr. Tilkøb ekstra IP, eller køb
en router.
Nyhedsgruppen tele.internet.kabelmodem er beregnet til WebSpeed-spørgsmål.



Jesper Stocholm (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 20-08-04 14:21

Jakob Houkjær wrote:

> "Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> wrote in message
> news:Xns954B5B4FC41EBstocholmdk@130.225.247.90...
>
>> Min mistanke er, at opkoblingen er låst til det netkort, som man
>> oprindeligt konfigurerede forbindelsen med - men er der nogle af jer,
>> der kan bekræfte dette?
>
> Niks, selvom du kun har 1 off. IP-adresse, skal du altid få tildelt en
> lokal IP i registeret 10.*, på ikke aktiveret udstyr. Tilkøb ekstra
> IP, eller køb en router.

Ok, som sagt har jeg ikke en offentlig IP, men derimod en non-routable (10.
*) én af slagsen.

> Nyhedsgruppen tele.internet.kabelmodem er beregnet til
> WebSpeed-spørgsmål.

Fino, jeg skal lige vende mig til at have adgang til de interne
nyhedsgrupper ved TDC, så jeg kigger på det, når jeg kommer hjem.



--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408846
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste