Skærme
Fijala 3554
Hvilket panel i LG 1910B ?
Fra : J Nielsen

Dato : 24-08-04 17:39

Hej Gruppe

Hvordan kan jeg finde ud af hvilket panel der sidder i en LG 1910B?

(Føniks Computer har mailet til mig og fortalt, at de ikke har mulighed for
at konstatere hvilket panel, der er benyttet og at der i LG 1910B ikke
bliver sat de samme paneler ind.)

Venlig hilsen
Janus

Fra : JK

Dato : 24-08-04 19:17

On Tue, 24 Aug 2004 18:39:07 +0200, "J Nielsen"
<janus@prime-agency.dk> wrote:

> [...]
>at konstatere hvilket panel, der er benyttet og at der i LG 1910B ikke

Det er S-IPS (som du søger ?)

http://www.prad.de/new/monitore/lg_l1710b.html

specifikation:

http://www.prad.de/guide/screen287.html

Jeg har set skærmen. Den er fin med usb-hub i soklen og med både
analogt og digitalt input (kabler følger med).
Den smalle skærm-ramme giver et elegant indtryk.

Men i forhold til Eizo, som jeg bruger, synes jeg dog, at der er lidt
få mellemtoner, imellem lyst og mørkt.
Men det lider hovedparten af TFT-skærme af.

Spil egenskaberne har jeg ikke testet, men de skulle efter sigende
være helt i top.

Nu ved jeg ikke lige, om Føniks mener, at panel-typen er varierende i
produktionen af 1910B (eller gammelt og nyt lager).
Men kontrasten 550:1 passer meget godt med S-ips. Ofte ses den noget
lavere, 400:1 med s-ips, men hvis kontrasten opgives til 700:1, så er
det ikke S-IPS.

mvh

John