Skærme
Fijala 3554
Asus V9250 Video Suite og Viewsonic VP201b~
Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 20-08-04 18:54

Min gamle monitor (en Hitachi 17MVX+ fra '96) synger på sidste vers.
(Synger er det rette ord, for den giver en høj hyletone, som fortæller
at om ikke så lang tid siger den "bum" og så er der ikke mere
billede).

Efter at have læst her og der om LCD vs CRT, har jeg besluttet mig for
en Viewsonic VP201b. Men da mit nuværende grafikkort ikke har DVI-out
(og DVI er det eneste rigtige til TFT skærme), skal jeg have et nyt -
derfor denne post.

Tanken om evt med tiden have 2 VP201b paneler tiltaler mig, så jeg vil
gerne have et skærmkort med dual-DVI. Jeg har tidligere sværget ved
Matrox, men de er jo faldet helt bag dansen mht 3D performance (ikke
at jeg spiller meget. Tvært imod), så de er rimelig yt.

Jeg har trævlet edbpriser.dk igennem og den eneste producent som har
dual-DVI, udover Matrox, ser ud til at være Asus. Umiddelbart ser
Asus V9250 Video Suite interessant ud, men er der nogen som har
erfaringer omkring dens billede kvalitet?

På forhånd tak,

Kai