hvilken database?
Fra : S.B.

Dato : 31-08-04 14:20

Mangler en god og helst gratis database.
Skal bruges til noget spejder noget.
ungerne skal gennem flere forskellige opgaver, og ved hver opgave får de
noget forskelligt

Kunne være rart om man ved at både søge på deres "rang" kunne se hvad de
fik.
Dette er for så vidt nemt nok, men også rart om man kunne vende den om, så
når man søgte på et af diplomerne, kunne se på hvilket rangtrin de fik det.
sådan til hjælp for de voksne

Der ud over skal den kunne køre på alle PC'r uden man i forvejne behøver
installere et program

Nogen gode ideer til hvad man kan bruge der?

Søren

Fra : Jonas Voss

Dato : 31-08-04 21:31

In dk.edb.database, S.B. wrote:

> Nogen gode ideer til hvad man kan bruge der?

MySQL?

<http://mysql.com/>

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

"If there's anything more important than my ego,
I want it caught and shot now."

Fra : Troels Arvin

Dato : 31-08-04 22:10

On Tue, 31 Aug 2004 22:30:34 +0200, Jonas Voss wrote:

> MySQL?

Kan den "... køre på alle PC'r uden man i forvejne behøver installere
et program", som Søren skrev?

Fra : Morten Snedker

Dato : 01-09-04 07:24

On Tue, 31 Aug 2004 23:09:46 +0200, Troels Arvin <troels@arvin.dk>
wrote:

>Kan den "... køre på alle PC'r uden man i forvejne behøver installere
>et program", som Søren skrev?

Nej, men det er vil lidt svært at få sig en database, hvis ikke man
vil installere den...eller misforstår jeg dig?

Et andet bud kunne være Microsofts MSDE:
http://www.microsoft.com/sql/msde/downloads/download.asp

mvh /Snedker
---
http://dbconsult.dk
Email: mortenatdbconsultdotdk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-09-04 14:01

Morten Snedker wrote in a message

> Nej, men det er vil lidt svært at få sig en database, hvis ikke man
> vil installere den...eller misforstår jeg dig?

Det har du ret i, men man (brugeren) skal jo "kun" have et interface til databasen
Fx et webbaseret intranet kunne være en løsning
En webbrowser skal dog installeres først

> Et andet bud kunne være Microsofts MSDE:
> http://www.microsoft.com/sql/msde/downloads/download.asp

Den skal installeres

- Peter

Fra : Jonas Voss

Dato : 01-09-04 09:33

In dk.edb.database, Troels Arvin wrote:

> Kan den "... køre på alle PC'r uden man i forvejne behøver installere
> et program", som Søren skrev?

Næh, det har du da ret i. Jeg tænkte bare automatisk på at OPeren mente
på klientsiden. Men jeg har lige læst indlægget igen, og det giver jo
ingen mening.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

"Time is an illusion. Lunchtime doubly so."

Fra : Morten Snedker

Dato : 01-09-04 08:10

On Tue, 31 Aug 2004 15:19:39 +0200, "S.B." <sfb(delete)@privat.dk>
wrote:

>Der ud over skal den kunne køre på alle PC'r uden man i forvejne behøver
>installere et program

PS: Jeg forstår ikke dén sætning...?

mvh /Snedker
---

Fra : S.B.

Dato : 01-09-04 17:22

> PS: Jeg forstår ikke dén sætning...?
>
> mvh /Snedker
> ---
> http://dbconsult.dk
> Email: mortenatdbconsultdotdk

Man tager en diskette/cd stopper den ind i maskinen, og staks kan brugere
bruge den database der ligger der.

sværer er det såmend ikke

Søren

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-09-04 21:21

S.B. wrote:

> Man tager en diskette/cd stopper den ind i maskinen, og staks kan brugere
> bruge den database der ligger der.
>
> sværer er det såmend ikke

Du kan vel lave et XML baseret interface.

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-04 21:30

wrote:

>Mangler en god og helst gratis database.
>Nogen gode ideer til hvad man kan bruge der?

Efter at have gennemlæst tråden igen, er mit umiddelbare svar: der er
ikke så meget at bruge!

Hvis du skal have noget, som passer til lige netop dit formål, så
kræver det en form for interface - brugerflade om du vil - hvori det
skal indtastes.

En database kan være hvad som helst: MSDE, mySQL, XML, flad
tekstfil...what ever. Databasen er dit mindste problem. Dit "problem"
er indastning/brugerflade.

Er det for your eyes only - og det må være pissegrimt - ja så vil jeg
mene Lars bud på XML er det bedste. Det kan klares med en teksteditor,
som kan klares med en 8MHz 286'er eller andet med sorte nummerplader.

mvh /Snedker
---
http://dbconsult.dk