Body border med CSS
Fra : Aamand

Dato : 04-09-04 20:04

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan jeg kan lave 'body
borders', altså kanter på selve 'kroppen' af min hjemmeside. Jeg
har vha. CSS lavet marginer, venstre og højre, på en given
størrelse og nu kunne jeg godt tænke mig en kant på hver side.
'Typen' af kanten kan fx ses på html.dk - hvor den
venstrestillede menu og indholdet er adskilt af en sådan kant.
Det er sådan nogle jeg godt kunne tænke mig at få lavet på min
side.

På forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-09-04 20:16

Aamand skrev:

>Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan jeg kan lave 'body
>borders', altså kanter på selve 'kroppen' af min hjemmeside

body {border: 3px solid red}
--
Knud

Fra : Aamand

Dato : 05-09-04 07:53

Knud Gert Ellentoft wrote:
> body {border: 3px solid red}
> --
> Knud

Tak for det svar, Knud. Men hvordan får jeg rykket kanten ind til
marginerne? Jeg har nemlig en margin-left og margin-right sat til
40px i øjeblikket. Og det er dér jeg godt kunne tænke mig to
kanter.

Fra : Aamand

Dato : 05-09-04 08:01

Aamand wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> marginerne? Jeg har nemlig en margin-left og margin-right sat til
> 40px i øjeblikket. Og det er dér jeg godt kunne tænke mig to

Hvad jeg mener er, at jeg godt kunne tænke mig en separator-kant på
hver side af marginen. Har fundet denne side med et lignende design,
mht. separator-kant i hvert fald.

http://www.home1.stofanet.dk/pehansen/test/index.htm

Fra : inga schmidt

Dato : 05-09-04 08:39

> [...]
>
> Hvad jeg mener er, at jeg godt kunne tænke mig en separator-kant på
> hver side af marginen. Har fundet denne side med et lignende design,

Den er lavet med frames, hvilket af flere grunde grunde kan være en
dårlig idé. Du kan lave det meget smartere med CSS - og opskriften kan
du se her:
http://www.hjemmesideskolen.dk/html/flyd.asp

--
Mvh Inga Schmidt
www.initiaweb.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-09-04 18:23

Aamand skrev:

> [...]
>marginerne? Jeg har nemlig en margin-left og margin-right sat til
>40px i øjeblikket. Og det er dér jeg godt kunne tænke mig to

body {margin-left: 40px; margin-right: 40px; height: 100%}
html {height: 100%}
#indhold {border: 3px solid red}

og så hele sidens indhold i en <div>.

hele sidens indhold