Hente bestemt fil fra internettet
Fra : Mathias

Dato : 04-09-04 15:15

Hej alle!

Jeg har brug for en simpel procedure / et simpelt komponent der kan
hente en bestemt fil, f.eks. www.minserver.dk/minfil.txt, og så vise
indholdet i en TLabel.

Hvordan gør man det?

--
Mvh. og pfh. tak Mathias | @: mathias *der* *bor* *på* mrside *i* dk
1

Fra : Harald

Dato : 04-09-04 18:43

"Mathias" <nntp@mrside.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle!
>
> Jeg har brug for en simpel procedure / et simpelt komponent der kan
> [...]

Indy´s TDownLoadURL klasse skulle kunne klare det, du finder den i ExtActns
uniten. Har dog ikke prøvet den.

Fra hjælpe filen: TDownLoadURL is the standard action for saving the
contents of a specified URL to a file.

http://www.indyproject.org/

Mvh
HK

Fra : Harald

Dato : 04-09-04 18:49

"Harald" <news10@-REMOVE-THIS-kroning.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ExtActns
> uniten. Har dog ikke prøvet den.
>
> Fra hjælpe filen: TDownLoadURL is the standard action for saving the

Lige en tilføjelse, hvis det altid er tekst filer du skal hente så kan du
self. også bare bruge Indy´s TIdHTTP, så behøver du helle ikke at få den
gemt i en lokal fil men kan i stedet nemt smide indholdet ind i en TLabel.

Mvh
HK