Bios-adgang...
Fra : J W Nielsen

Dato : 04-09-04 11:51

Hej...
Har en PC hvor der er sat password på adgangen til bios - hvordan kan man
omgå denne. Det er jo noget problematisk når man skal ind og ændre i
settings. Kan man tage batteriet fra mb - men hvad så ????

Mvh
Jørgen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-09-04 15:35

J W Nielsen wrote:

> Har en PC hvor der er sat password på adgangen til bios - hvordan kan
> man omgå denne. Det er jo noget problematisk når man skal ind og
> ændre i settings. Kan man tage batteriet fra mb - men hvad så ????

Prøv med "clear CMOS" - det er en jumperfunktion på bundkortet.

Jesper G. Poulsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-09-04 21:02

"J W Nielsen" <jwnfjern@fjern.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> omgå denne. Det er jo noget problematisk når man skal ind og ændre i
> settings. Kan man tage batteriet fra mb - men hvad så ????

Hvis ikke Clear cmos virker eller kan lade sig gøre så tag batteriet fra -
men det skal være i længere tid.
Nogle smider hurtigt oplysningerne, mens andre holder stand i 12-24 timer,
inden de giver op og clearer cmos.

Kurt

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-09-04 09:01

Kurt B. Andersen wrote:

> Hvis ikke Clear cmos virker eller kan lade sig gøre så tag batteriet
> fra - men det skal være i længere tid.

Der findes også master-passwords til visse BIOS'er.

Jesper G. Poulsen

Fra : Snuttenborg

Dato : 06-09-04 11:59

> [...]
> omgå denne. Det er jo noget problematisk når man skal ind og ændre i
> settings. Kan man tage batteriet fra mb - men hvad så ????

Hvis den ikke er helt ny så prøv at skrive "alfa romeo"

Stig P

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-09-04 21:53

"Snuttenborg" <snuttenborg@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis den ikke er helt ny så prøv at skrive "alfa romeo"
>
> Stig P

Så blev jeg nysgerrig - hvorfor skal han skrive det?

Kurt

Fra : Anders Nielsen

Dato : 06-09-04 23:13

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse news:413cce1e$0$203$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "Snuttenborg" <snuttenborg@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Så blev jeg nysgerrig - hvorfor skal han skrive det?

Læs de første indlæg i tråden

Fra : Brian k

Dato : 02-10-04 23:36

Anders Nielsen wrote:

> Læs de første indlæg i tråden

Hej

Hermed gjort og jeg forstår stadig ikke hvorfor?

mvh
brian