Maximering af externt windue
Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 03-09-04 10:08

Hvordan maximerer jeg med kode et andet program, som kører, men er minimeret?

Lars

Fra : Harald

Dato : 03-09-04 19:47

"Lars Holm Thomsen" <aslaktoke-RE-MO-VE-toke@yahoo.NOTdk> skrev i en
meddelelse news:j0dgj0hdhq3a6unm5dvv4l2v397regtcl1@4ax.com...
> Hvordan maximerer jeg med kode et andet program, som kører, men er
minimeret?

Hvis du kender kender navnet på det vindue der skal maximeres så er der
denne simple metode:

var
SendToHandle : THandle;
begin
SendToHandle:=FindWindow(nil, PChar('Dokument - Wordpad'));
if SendToHandle<>0 then
SendMessage(SendToHandle, WM_SYSCOMMAND, SC_MAXIMIZE , 0);

Her bliver Wordpas maximeret hvis dukumentet hedder Dokument.

Mvh
HK

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 05-09-04 15:16

On Fri, 3 Sep 2004 20:46:38 +0200, "Harald" <news10@-REMOVE-THIS-kroning.dk> wrote:

> [...]
> SendMessage(SendToHandle, WM_SYSCOMMAND, SC_MAXIMIZE , 0);
>
>Her bliver Wordpas maximeret hvis dukumentet hedder Dokument.

Endnu engang tak!

Lars