port nr til web server
Fra : Carsten F

Dato : 03-09-04 09:48

Hej NG

hvilken porte er det nødvendig at åbne i min router for at lukke op til en
web server som jeg har sat op og jeg har tænkt andre skulle have adgang til
fra nettet jeg ved at port 80 skal være åben men hvad med andre ??

og hvor dan kan man teste at web serveren er tilgænglig på nettet
umiddelbart kan jeg ikke komme i kontakt med den via mit globale ip nr
men kun interne ip nr

/carsten

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 03-09-04 09:54

Carsten F <spam@spam.dk> hit the keyboard.
Afterwards the following was on the screen:

> hvilken porte er det nødvendig at åbne i min router for at lukke op til en
> web server som jeg har sat op og jeg har tænkt andre skulle have adgang til
> fra nettet jeg ved at port 80 skal være åben men hvad med andre ??

Normalt kun 80, medmindre du selv har konfgureret den til at benytte
andre porte.

> og hvor dan kan man teste at web serveren er tilgænglig på nettet
> umiddelbart kan jeg ikke komme i kontakt med den via mit globale ip nr
> men kun interne ip nr

Det kan måske være din router, der ikke har loopback slået til - eller
hvad din routerproducent nu kalder det...

Ellers synes jeg da det er ret oplagt at få en eller anden udefra til
at prøve at tilgå din webserver og fortælle, om det virker -
evt. kontrollere det fra bibliotek, en kammerat, arbejde eller et
andet sted med netadgang.

/Rasmus

I'm a unix system administrator
- sending me HTML formatted emails and/or attached Word documents is a
nice way to ensure I won't bother to answer you.
-- Jan Chrillesen