Navigation
Fra : bsn

Dato : 03-09-04 07:33

Hej NG
Jeg prøver at lave en navigationsmenu med "menu.css", og includer det i mine
asp filer.
Problemet er, såsnart jeg kommer ud i stierne, svigter navigationen. -
den ligger det bibliotek til, som jeg henter siden i, og når jeg så vil
returnere til en af hovedsiderne,
så kan den ikke finde siden --- naturligt nok, da det aktuelle bibliotek jo
er lagt til stien.
Help please...
Bjarne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-09-04 11:51

bsn skrev:

> Jeg prøver at lave en navigationsmenu med "menu.css", og
> includer det i mine asp filer.

Css er ellers ikke normalt det man bruger til at lave menuer med
(men det kan selvfølgelig være at du bare styler en menu med
menu.css)

> Problemet er, såsnart jeg kommer ud i stierne, svigter
> navigationen. - den ligger det bibliotek til, som jeg henter
> siden i, og når jeg så vil returnere til en af hovedsiderne,
> så kan den ikke finde siden

Har du et link til din side? Det er langt lettere at hjælpe når man
kan se siden online.

Se evt siden her <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>.

NB: Dit spørgsmål er formentlig ikke asp-relateret - hvis
asp-inkluderingen fungerer er problemet at css-filen ikke virker
som du forventer det. Jeg sætter opfølgning til html-gruppen; svar
på dette indlæg vil derfor havne i den gruppe hvis man ikke selv
ændrer det. Du kan override opfølgningen hvis du har asp-specifikke
kommentarer.

FUT: <news:dk.edb.internet.webdesign.html>
Om FUT og X-FUT: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : bsn

Dato : 03-09-04 15:24

> Css er ellers ikke normalt det man bruger til at lave menuer med
> (men det kan selvfølgelig være at du bare styler en menu med
> menu.css)
Ja, det er styling af menuen - filen hedder menu.asp...

> Har du et link til din side? Det er langt lettere at hjælpe når man
> kan se siden online.
I skal lige søge efter en ledig tid, så opstår problemet, hvis i vil andre
steder hen fra svarsiden...
http://www.socialdemokratiet-odense3kreds.dk/m_design/bestil_tid.asp
Bjarne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-09-04 21:44

bsn skrev:

> Ja, det er styling af menuen - filen hedder menu.asp...

Vi har talt lidt forbi hinanden - problemet er faktisk et asp-
problem alligevel. Jeg troede at det var billeder i css-filen der
ikke blev fundet, men det er dine linkdestinationer der bliver
forkerte når din menu inkluderes i et underbibliotek.

Der er flere måder at løse dit problem på.

1) Brug absolutte stier i menu.asp. Altså hvor du nu skriver

2) Drop brugen af underbiblioteket (jeg kan kun se du bruger ét -
det kan sagtens undværes)

3) Læg en kopi af menu.asp i dit underbibliotek og inkluder filen
med relativ stiangivelse.

Umiddelbart vil jeg mene at 1 er den bedste fremgangsmåde, men den
giver problemer hvis du vil flytte hele sitet - fx til m_design.dk.

> I skal lige søge efter en ledig tid, så opstår problemet, hvis
> i vil andre steder hen fra svarsiden...
> http://www.socialdemokratiet-odense3kreds.dk/m_design/bestil_ti
> d.asp Bjarne

Et par generelle kommentarer - nu vi er havnet i html-gruppen. Du
har nogle fejl i html-koden der kan forstyrre visningen og drille
når du skal videreudvikle sitet. Blandt andet har du en tabel
placeret i head-delen og du genbruger en id-værdi. Det er en god
ide at få rettet den slags fejl.

Du kan se hvordan her: <http://www.html-faq.dk/1005.asp> - og
hvorfor det er vigtigt her:
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>.

Du får i øvrigt heller ikke inkluderet din menu.css - linket peger
på <http://www.socialdemokratiet-odense3kreds.dk/css/menu.css> hvor
det burde pege på
<http://www.socialdemokratiet-odense3kreds.dk/m_design/css/menu.css>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-09-04 00:23

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> [...]
>når du skal videreudvikle sitet. Blandt andet har du en tabel
>placeret i head-delen og du genbruger en id-værdi. Det er en god

Det skyldes jo den klassiske inkluderingsfejl, at man på den fil,
hvilket der naturligvis ikke skal være.
--
Knud

Fra : bsn

Dato : 04-09-04 09:34

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev
> Det skyldes jo den klassiske inkluderingsfejl, at man på den fil,
> hvilket der naturligvis ikke skal være.
Ok...
Bjarne
os novicer skal så grueligt meget igennem...

Fra : bsn

Dato : 04-09-04 09:32

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev>

> 2) Drop brugen af underbiblioteket (jeg kan kun se du bruger ét -
> det kan sagtens undværes)
Har valgt denne løsning...
Tak for det...
Bjarne