RAM til ASUS A7N8X-E Deluxe
Fra : Mads Jakobsen

Dato : 02-09-04 12:16

Kører i øjeblikket med 2 x 512 MB Kingston PC3200 RAM.
Har læst, at Kingston og ASUS er lige som hund og kat, og jeg har også
problemer med at spille spil, hvor hver eneste spil fryser med 2-3 sek.
mellemrum. Har prøvet 3 forskellige slags grafikkort, så det må være
ram-blokkene, som er problemet.
Spørgsmålet er nu, hvilke ram der vil være de bedste?
Jeg er meget lun på Corsair, som ifølge ASUS' egen sidde skulle være
kompatible.
Men måske der er andre herinde fra, som har andre erfaringer?

Mvh.

Mads

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 02-09-04 19:01

"Mads Jakobsen" <madsjakob@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kompatible.
> Men måske der er andre herinde fra, som har andre erfaringer?

Det behøver ikke være dine ram. Det kan f.eks. også være din south bridge
der bliver varm, især hvis du bruger det indbyggede lydkort. (Nogle har også
meldt om problemer med dårlig lyd.)

Jeg har selv sat en køler på min, for at være på den sikre side. Den blev
nemlig ganske varm hos mig også.

Hjælper det ikke, kan du evt. prøve at flytte en ramblok Jeg mener at have
læst at det nogle gange fungerede bedst med ramblokkene siddende i slots'ene
lige ved siden af hinanden, i stedet for i nr. 1 og 3.

Det skal dog siges at mine ram sidder i nr 1og 3, uden nogen problemer
overhovedet.

Den sidste ting er at det kan være din cpu der bliver for varm. Er den kølet
godt nok?

Venlig hilsen
Henrik