Behandle FORM SELECT med multiple svar
Fra : Stian

Dato : 01-09-04 17:37

Hei!

Jeg har laget et form med to SELECT "LIST"-bokser der den ene fylles opp når
man laster siden, og så velger man de punktene fra den boksen som man vil
poste ved å klikke på en knapp som flytter dem over til den andre
list-boksen. Hver av disse har en value som er et tall.

Dette sendes ved POST og mottas på en ASP-side. Så ønsker jeg å behandle
punktene som ble valgt én etter én. Hvordan får jeg splittet dem opp?

Nå ser det omtrent slik ut (med fire valg fra boksen):
1, 5, 9, 10

Jeg forsøkte å behandle det som en string, men fikk beskjed om at det ikke
var en string.
Type mismatch: '[string: "1, 5, 9, 10"]'

Kan noen hjelpe meg med litt kode som henter ut de forskjellige elementene i
denne?

mvh
Stian

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-09-04 10:09

Stian skrev:

> Dette sendes ved POST og mottas på en ASP-side. Så ønsker jeg
> å behandle punktene som ble valgt én etter én. Hvordan får jeg
> splittet dem opp?

- du kan gøre det eksplicit med funktionen Split:

Dim flervaerdi, flervaerdiArr

flervaerdi = Request.Form("flervaerdifelt")

flervaerdiArr = Split(flervaerdi, ",")

Så ligger værdierne i et array.

Men du kan også bare gå til den via For Each-konstruktionen:

Dim elem
For Each elem In Request.Form("flervaerdifelt")
   ' Gør noget med elementet elem
Next
--
Jens Gyldenkærne Clausen