Blokere FTP klient IP ved flere login-fors~
Fra : Brian Ipsen

Dato : 01-09-04 10:04

Hej,

Hvad findes der af muligheder for at automatisk blokere en IP adresse, hvis
en klient f.eks. 5 gange inden for 1 minut ikke har held til at logge ind på
en ftp-server ? IP adressen skal så nægtes adgang i et stykke tid (1,2 eller
måske 3 timer) ?

Skal man til at lave noget script, som undersøger logfilerne fra ftp - og
så blokrer via IP-tables - eller hvordan ?

Jeg bruger ProFTPd (men det er jo muligt, at der findes en bedre til
formålet - blot vil jeg sikre mig, at ftp daemonen kan fungere med
bruger-validering fra f.eks. mysql - da jeg ikke ønsker at oprette login til
dem lokalt på linux boksen)

Mvh

/Brian

Fra : Kim O. Madsen

Dato : 02-09-04 12:07

"Brian Ipsen" <bipsen@andebakken.dk> skrev

> [...]

> Skal man til at lave noget script, som undersøger logfilerne fra ftp - og
> så blokrer via IP-tables - eller hvordan ?

prøv at kigge på dette, ser ret interessant ud:
http://www.rfxnetworks.com/bfd.php

mvh
Kim Madsen