PC 2700 ram på et PC2100 bundkort?
Fra : Bo Olesen

Dato : 01-09-04 10:04

Overvejer at opgradere hukommelsen til 1 gb. (2x512)

Mit bundkort er et Soltek SL75-DRV4, vil det give problemer med PC 2700 ram?
Årsagen er at PC2700 jo er hurtigere men også lidt billigere, samtidig er
der også bedre mulighed for opgradering hvis jeg vil have en større XP
processor.

Mvh.
Flemming

Fra : JK ( at mail dot dk)

Dato : 01-09-04 10:11

On Wed, 1 Sep 2004 11:04:17 +0200, "Bo Olesen" <boo@sol.dk> wrote:

> [...]
>Årsagen er at PC2700 jo er hurtigere men også lidt billigere, samtidig er
>der også bedre mulighed for opgradering hvis jeg vil have en større XP

Det er snarere pc3200, du skal købe. For de er til 200 MHz, og det er
bus-standarden på moderne bundkort.

Nej, der skulle ikke være nogle problemer med hverken pc2700 eller
pc3200.

mvh

John

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-09-04 10:22

Bo Olesen wrote:

> Mit bundkort er et Soltek SL75-DRV4, vil det give problemer med PC

Jeg går udfra at det har FSB på 266.

> 2700 ram? Årsagen er at PC2700 jo er hurtigere men også lidt

Det er ingen problemer i at anvende PC2700 RAM til FSB266.

Jesper G. Poulsen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 01-09-04 10:38

"Bo Olesen" <boo@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Årsagen er at PC2700 jo er hurtigere men også lidt billigere, samtidig er
> der også bedre mulighed for opgradering hvis jeg vil have en større XP

At PC2700 RAM er hurtigere end PC2100 har ingenting at sige når dit bundkort
kun kan udnytte 266 af de 333 Mhz som PC2700 RAM har at gøre godt med.
Du burde ikke få nogen problemer med at benytte PC2700 RAM på dit bundkort,
men nogen hastighedsforøgelse vil du næppe mærke.
Hvis jeg var dig ville jeg investere i noget PC3200 RAM (undersøg dog lige
om dit nuværende bundkort kan køre med det), så kan du senere opgradere
bundkort og CPU til noget hurtigere.

Mvh
Benjamin

Fra : Bo Olesen

Dato : 01-09-04 22:29

> [...]
> Årsagen er at PC2700 jo er hurtigere men også lidt billigere, samtidig er
> der også bedre mulighed for opgradering hvis jeg vil have en større XP

Tak for svarene.

Flemming