Netværk lagger
Fra : Jeppe Jensen

Dato : 10-05-01 10:19

Jeg har lovet at skrive dette indlæg, for en kammerat der har følgende
problem:

Problemer opstår kun ved brug af netværket. Jeg kan sagtens være koblet på
det med en tændt computer uden problemer. Problemet opstår specielt ved to
ting.
1) Når jeg kopierer fra andre computere, lagger mit system så meget at jeg
ikke kan lave andet medens kopieringen foregår. Kopieringen forløber ved den
hastighed man kunne forvente og når den er færdig er der ingen problemer.
Den kopierede fil er OK og maskinen holder op med at lagge. Det er så slemt
at selv musen står stille i omkring 1 sek, så kan man styre den i 1 sek og
så fremdeles.
2) Når jeg spilller et eller andet spil, begynder det gradvist at lagge. Som
eksempel kan nævnes "age of empires II". Når spillet bliver startet går det
fint og alt kører flydende. I løbet af 15-20 minutter begynder det at hakke
mere og mere og til sidst er det uspilleligt (samme lås i 1 sek, så ok i 1
sek som ovenfor). Det skal nævnes at alle maskiner hakker. Når jeg så hopper
ud af spillet kører alle de andre maskiner flydende igen.
En detalje er at netkortet ifølge Sandra har en PCI latency på 128, mens
alle andre PCI enheder har en latency på 32. Jeg kan kun ændre alle
enhederne på en gang, men en ændring påvirker IKKE netkortet.

Min konfiguration er :
Asus A7V rev 1.02 bios 1.07
1000 t-bird@1060
2*45 GB IBM HD
Asus V-7700 geforce 2 GTS 32MB
SB-Live VE

PCI 1: Tom
PCI 2: Tom (Sandra påstår at den er brugt, men det er den altså ikke !!!).
Det kan hænge sammen med at
PCI slot 2 deler resourcer med den onboard promise
controller der er på bundkortet.
PCI 3: SB-Live (med IRQ5 legacy fra bios)
PCI 4: Tom
PCI 5: Netkort 10/100 Mbit

Takker !!!!
--
Regards
Jeppe Jensen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-05-01 14:00

On Thu, 10 May 2001 11:18:45 +0200, "Jeppe Jensen"
<jeppe-bj@bestseller.dk> wrote:

> [...]
> hastighed man kunne forvente og når den er færdig er der ingen problemer.

Hvilket netkort er det? Det lyder som noget jeg har set med skod-
netkort, og/eller skod-drivere.

Hvad er netkortet forbundet til? Hvordan er det konfigureret mht.
hastighed og duplex?

-A

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 14-05-01 07:48

D-link 10/100 mbit netkort (kan ikke huske præcis hvilken model). Anvender
de medfølgende drivere. Jeg har tre maskiner stående i netværk, med samme
netkort og samme drivere. De 2 virker perfekt, den tredje har jeg problemer
med.
Jeg kan ikke lige huske de præcise indstillinger. Jeg skal nok lige
undersøge det.

--
Regards
Jeppe Jensen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-05-01 21:55

On Mon, 14 May 2001 08:47:51 +0200, "Jeppe Jensen"

> D-link 10/100 mbit netkort (kan ikke huske præcis hvilken model).
> Anvender de medfølgende drivere.

Har du prøvet et andet netkort magen til?
Har du prøvet at opdatere til de seneste drivere fra D-Link?

Nej? Gør det. Det er standard-procedure for afhjælpning af den
slags problemer.

> Jeg kan ikke lige huske de præcise indstillinger. Jeg skal nok lige
> undersøge det.

Hvis det er en hub, så sæt det evt. manuelt til halv duplex. Hvis
det er en switch, så prøv at sætte både switch og netkort til
fuld duplex.

Sæt også hastigheden fast.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/