Adgang til Excel-fil
Fra : rondo

Dato : 30-08-04 20:21

Jeg har en Excel-fil, som er oprettet i Office XP. Nu vil jeg gerne
styre adgangen til denne fil, så brugerne ikke risikerer at forsøge at
skrive i filen samtidig. Det skal altså være sådan, at filen bliver
låst, når en bruger har den åben for at skrive i den. Hvordan gør jeg
dette?
Et lille bonusspørgsmål: Kan det egentlig lade sig gøre, at andre kan
læse filen men ikke skrive i den, hvis en bruger har den åben for at
ændre i den?

Mvh
rondo

Fra : MFO

Dato : 30-08-04 20:34

rondo wrote:

> [...]
> skrive i filen samtidig. Det skal altså være sådan, at filen bliver
> låst, når en bruger har den åben for at skrive i den. Hvordan gør jeg

Sker dette ikke automatisk på jeres system?

> Et lille bonusspørgsmål: Kan det egentlig lade sig gøre, at andre kan
> læse filen men ikke skrive i den, hvis en bruger har den åben for at
> ændre i den?

På mit system, bliver man tilbudt at åbne filen som "skrivebeskyttet",
hvis filen er åbnet af andre.
Hvilket OS bruger I på serveren?

--
Michael

Fra : rondo

Dato : 30-08-04 20:50

On 30 Aug 2004 19:34:20 GMT, "MFO" <mfro61@hotmail.com> wrote:

>Sker dette ikke automatisk på jeres system?

>På mit system, bliver man tilbudt at åbne filen som "skrivebeskyttet",
>hvis filen er åbnet af andre.
>Hvilket OS bruger I på serveren?

Vi bruger Windows 2000 Server, men filen kommer ikke til at ligge på
selve serveren. Den kommer til at ligge på et seperat NAS-drive. Gør
det nogen forskel, eller er den underlagt de samme restriktioner, som
hvis den havde ligget direkte på serveren?

Mvh
rondo