Application.MessageBox og MB_DEFBUTTON1
Fra : Ken Madsen

Dato : 10-05-01 08:14

Application.MessageBox('Text', 'Caption', MB_OKCANCEL + MB_DEFBUTTON1 +
MB_DEFBUTTON2)

Nogen der ved hvordan jeg definere texten til MB_DEFBUTTON1 - 4, hvilken
værdi den returnere når der vælges den knap.

På forhånd tak

Ken Madsen

Fra : Niels

Dato : 10-05-01 15:43

Just as I expected, Ken Madsen came up with this:

> [...]
>
>Nogen der ved hvordan jeg definere texten til MB_DEFBUTTON1 - 4, hvilken
>værdi den returnere når der vælges den knap.

Der er vist noget du har misforstået!
MB_DEFBUTTON fortæller hvilken knap der er valgt når boksen åbner, og
altså ikke hvilke der vises. Så du kan altså kun angive een af dem. Til
at definere hvilke knapper bruge du MB_OKCANCEL, MB_OK, MB_YESNOCANCEL
og lignende.
Desuden kan du *ikke* definere hvad der står på knapperne (på anden måde
end med hvilke-knapper konstanterne).
Hvis du vil det kan bruge brugt CreateMessageDlg() funktionen som laver
en Delphi form der ligner en MessageBox() på en prik, bortset fra at du
selv kan definere alt.

--
Niels