Linux distro til laptop
Fra : Martin Schultz

Dato : 29-08-04 13:46

Hejsa

Jeg har fået mig en laptop (ikke en mobil processor) hvor jeg kan se at hardwaren
er fint understøttet
under linux (minus modem). Nu sidder jeg og tænker på hvilke distroer der er
bedst egnet til laptop mht. ting som batterispare funktioner og suspend out
of the box?

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 29-08-04 13:55

Martin Schultz wrote:
> [...]
> bedst egnet til laptop mht. ting som batterispare funktioner og suspend out

Næste alle linux-distributioner kan komme til at fungere ens, hvis man
fifler længe nok. Du vil højst sandsynligt komme til at skulle rode lidt
med konfiguration af speciel hardware selv uanset hvilken distribution
du vælger.
Så kig efter hvilke versioner af de essentielle ting (kerne, X, drivere
o.s.v.) der er nødvendige til din hardware og vælg så den distribution
du føler dig mest hjemme i, der har nem adgang til disse versioner.

Peter

Fra : Jan Vinten

Dato : 29-08-04 21:36

Martin Schultz wrote:

> [...]
> er bedst egnet til laptop mht. ting som batterispare funktioner og suspend

Hej Martin,

Jeg har fornylig installeret en Fedora Core 2 på en IBM ThinkPad og der er
fin understøttelse af de ting du nævner.

/ Jan

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 30-08-04 21:34

Det vil jeg gerne sekundere. Jeg har også lagt Fedora 2 på en thinkpad,
nærmere bestemet en X24 og alt spiller (inkl trådløst netkort - det er
dog ikke nogen centrino maskine)..... Okay, på nær én ting: Når der er
netstrøm til vil den ikke vågne fra dvale tilstand. Det virker fint når
den kører på batteri. Underligt!?

Mvh
Martin Bredthauer

Fra : Kasper Dupont

Dato : 31-08-04 10:13

Martin Schultz wrote:

> [...]
> bedst egnet til laptop mht. ting som batterispare funktioner og suspend out

Det kommer nok an på, om maskinen understøtter APM,
ACPI eller begge dele.

#define _(_)_"rdk"/* This is my real email address */
char _[]=_("kaspe")_("brics");_[7]='@';_[13]='.';puts(_);