Debian netværksinstallation fejler (corru
Fra : Christian Aagot Riis

Dato : 29-08-04 11:33

Hejsa

Jeg forsøger at installere Debian (netværksinstallation) på en ældre
ThinkPad (760). De seks disketter læses ind og jeg har fået sat PCMCIA
netkortet op og der er forbindelse til netværket.

Når jeg så under Install The Base System vælger at installere via
HTTP/FTP får jeg på et tidspunkt følgende fejl:

Warning: .../debian/pool/main/c/cpio/cpio_2.4.2-39_i386.deb was corrupt
Couldn't download cpio

Den kommer et stykke tid inde i installationen, så der er "hul igennem"
til de første pakker.

Jeg har forsøgt flere mirrors (dk, se, de, ch) men de giver alle samme fejl.

Google giver ikke rigtig noget - udover at jeg nu ved nogenlunde hvad
pakken indeholder, men det er jo ikke rigtig nogen hjælp i øjeblikket.

Hvordan omgår/løser jeg dette? Vil det hjælpe at hente en anden
(tidligere) version af Debian? Hvor sætter jeg det op i installationen?

På forhånd tak.

--
Christian
Fjern dyret med den lange hals fra min email-adresse ...

Fra : Soren Jensen

Dato : 29-08-04 21:40

Hej

Jeg kan huske at jeg havde samme problem engang for længe siden
da jeg skiftede til Debian:

Har du husket at vælge type, når du partitionerer din disk?
Type 83 Linux

Mvh
Søren

Fra : Christian Aagot Riis

Dato : 30-08-04 07:55

"Soren Jensen" <sorenNOSPAM@ka-net.dk> wrote in message

> Har du husket at vælge type, når du partitionerer din disk?
> Type 83 Linux

Ja, det skulle være rigtig nok. Men nu vil jeg da lige kontrollere det i
aften.

Fra : Christian Aagot Riis

Dato : 30-08-04 19:15

Christian Aagot Riis wrote:
> "Soren Jensen" <sorenNOSPAM@ka-net.dk> wrote in message

> Ja, det skulle være rigtig nok. Men nu vil jeg da lige kontrollere det i
> aften.

Det er kontrolleret. Og det _er_ type 83 Linux :-/

Andre (med andre) bud?

Fra : Christian Aagot Riis

Dato : 30-08-04 19:22

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 30-08-04 19:50

On Mon, 30 Aug 2004 20:21:48 +0200, Christian Aagot Riis wrote:

> Det er kontrolleret. Og det _er_ type 83 Linux :-/
>
> Andre (med andre) bud?

Prøv for sjov skyld at se om du kan finde den efter den er downloaded og
lave en md5sum på den. MD5SUM'en skal være

af4d93e459c36e293454112339fef491

/Thomas

Fra : Christian Aagot Riis

Dato : 31-08-04 19:45

Thomas Rasmussen wrote:

> Prøv for sjov skyld at se om du kan finde den efter den er downloaded og
> lave en md5sum på den. MD5SUM'en skal være
>
> af4d93e459c36e293454112339fef491

Tak for tippet. Jeg prøvede dog først med en anden harddisk og nu ser
det ud til at virke alligevel ...