Dyk i Tyskland
Fra : Stefan, Honda Driver

Dato : 29-08-04 09:35

Vi kender og har dykket i Kreidesee, men er der nogle som kender eller evt.
har dykket andre steder i Tyskland som er godt ?

Evt. nogle links

--

Med V Hilsen
Stefan Sørensen

Fra : Søren Arnvig

Dato : 29-08-04 12:06

"Stefan, Honda Driver" <stefans@tele2adsl.dk> wrote in message
> Vi kender og har dykket i Kreidesee, men er der nogle som kender
eller evt.
> har dykket andre steder i Tyskland som er godt ?

se f.eks: http://tid.feynsinn.de -> Tauchplätze in Deutschland

Dem jeg selv har dykket i og kan anbefale:

Kulkwitzsee ved Leipzig. Max 34 m
der ligger en flyvemaskine

Ilsesee ved Augsburg. Max 10 m
Mange fisk, store stimer af karusser og stor gedder

Blindsee i de Østrigske alper. max 22 m
Krystal klart undtagen lige efter regn.
Store stimer af ørred i overfladen
For nogen år siden skred hele bjergsiden ned i søen
og bunden ligner et stort mikadospil af træer.

Starnbergersee ved Starnberg. Max 112m
Flere gode vægdyk (Steilwandt)
Prøv f.eks. ved Tützing

Echinger Weiher og Pullinger Weiher. max 8 m
To gamle grusgrave ved München
Ikke det store hit, men ok, hvis man bare _skal_ i vandet.

Søren Arnvig

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-04 21:10

Uden at vide det 100% vil jeg tro, at følgende vil blive det helt store hit
de næste år.
http://www.naturagart.de

mvh
Torsten A. Laursen

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-04 17:11

Lad os pakke bilen og komme af sted

Det ser rigtigt skægt ud og det ligger kun 10-12 timers kørsel fra KBH.

Peter

Fra : Jan Birk

Dato : 30-08-04 18:55

> Vi kender og har dykket i Kreidesee, men er der nogle som kender eller evt.

Har ikke været der, men Edersee lyder da meget godt

http://www.ronic-edersee.de/index2.htm?tauchenamedersee/

/Jan