e.c 1150
Fra : Jørgen Peter Kjeldse~

Dato : 27-08-04 08:00

kære NG,
jeg har et problem på http://www.prinzapolka.dk/billeder/billeder.php.
validere.
Jeg kan få den til at validere, hvis jeg placerer <div>'en *imellem*
<object></object>, men så vises formen ikke i IE! (derimod ingen
problemer i Firefox).
Hvordan får jeg min kode placeret korrekt, så det samtidig validerer?
(Lige nu har jeg valgt den ikke-validerende løsning, så IE-brugere kan
se formen)....
På forhånd tak!

--
Jørgen Peter Kjeldsen, Pjørnjende Konsult A.m.b.a.
ornitolog, freelance webdesign & layout m.m.

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-08-04 10:16

Jørgen Peter Kjeldsen <pjoern@fakemail.dotcom> skrev:

> jeg har et problem på http://www.prinzapolka.dk/billeder/billeder.php.
> validere.

fjerne <object></object>.

Samtidig skal du erstatte alle "&" med "&amp;", så skulle det validere.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Peter Kjeldse~

Dato : 27-08-04 10:44

Allan Vebel wrote:

Ja, det hjalp! Tak!

> Samtidig skal du erstatte alle "&" med "&amp;", så skulle det validere.

Det var så et nyt problem som var kommet til i mellemtiden - men tak for
rettelsen her også!
Siden validerer nu.

(Men alle billedsiderne genereret af Coppermine Photo Gallery gør ikke -
irriterende, men jeg har ikke fundet andre billedgallerier - gratis -
som gør)

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-08-04 13:15

Jørgen Peter Kjeldsen <pjoern@fakemail.dotcom> skrev:

> Ja, det hjalp! Tak!

Så langt, så godt!

> (Men alle billedsiderne genereret af Coppermine Photo Gallery gør
> ikke - irriterende

Hvis du arbejder lidt med koden, vil det nok lykkes en dag. Du har jo
hele fejllisten her:

http://htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fwww.prinzapolka.dk&warnings=yes&spider=yes

.... og der er nok at gå i gang med

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Peter Kjeldse~

Dato : 27-08-04 17:41

Allan Vebel wrote:
> Hvis du arbejder lidt med koden, vil det nok lykkes en dag. Du har jo
> hele fejllisten her:
[...snip..]
> ... og der er nok at gå i gang med

Jotak, det er så listen for hele mit site. Det meste af det er den gamle
udgave (alle filer med .htm-filtype), som inden længe vil blive helt
aflivet. Den blev til inden jeg havde lært noget om html-programmering,
udelukkende lavet wysiwyg i en gammel udgave af Dreamweaver.
Nu er jeg blevet meget klogere på html (og en lille smule php), især
gennem flittig læsning her på gruppen, og af og til et spørgsmål, når
jeg var kørt fast - og jeg er meget taknemlig for den hjælp, jeg har fået.
Jeg er så i gang med, og næsten færdig med en ny "generation" af
Prinzapolka-webben, og det har været min ambition, at det hele skal
validere. Derfor har det ærgret mig at bruge Coppermine Photo Gallery
som foto-database, eftersom den absolut ikke opfylder w3c's standarder.
Og jeg er ikke god nok til at gennemskue php-kode til at kunne gå ind og
rette i programmets templates. Så jeg afventer at næste opdatering af
programmet efter sigende vil blive "standard compliant".
Jeg stillede for nogle dage siden spørgsmålet i php-gruppen om nogen
kunne anbefale et standard-overholdende billedgalleri - men fik ikke
noget svar. Min egen søgning på nettet har heller ikke givet resultat.
Så SUK - jeg lever med, at mine billedsider ikke validerer...

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-08-04 23:43

Jørgen Peter Kjeldsen <pjoern@fakemail.dotcom> skrev:

> Det meste af det er den gamle udgave (alle filer med .htm-
> filtype), som inden længe vil blive helt aflivet.

Der må jo være links til den gamle udgave, siden validatoren
kan finde den?

> [...]
> især gennem flittig læsning her på gruppen, og af og til et
> spørgsmål, når jeg var kørt fast - og jeg er meget taknemlig for

Vi er alle startet et sted.

> Jeg er så i gang med, og næsten færdig med en ny "generation"
> af Prinzapolka-webben, og det har været min ambition, at det hele
> skal validere.

Godt! Spørg endelig hvis noget går galt.

> Derfor har det ærgret mig at bruge Coppermine Photo Gallery
> som foto-database, eftersom den absolut ikke opfylder w3c's
> standarder.

Det KAN lade sig gøre at rette i koden, men det er ikke optimalt med
den måde det er lavet på.

Jeg ville lave det selv fra grunden.

--
Allan Vebel