hvor findes program-sammenhæng i mozilla /~
Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 26-08-04 19:09

Jeg vil gerne ændre på hvilke programmer der startes op fra en browser,
fx har jeg vist fået associeret 2 programmer til .pdf filer og det
betyder at jeg hver gang bliver spurgt om jeg nu vil bruge acrobat reader
eller xpdf. Noget irriterende. Hvor ændrer man dette?

En anden ting: er det muligt at undgå at overføre filen først, men sige
at et program skal startes op med den relevante URL? Programmet kan være
mere effektivt til at håndtere URL-en. Er dette det der sker ved
streaming - eller får programmet her blot en strøm (og ikke URL-en?)

Hilsen
keld

Fra : Peter Mogensen

Dato : 26-08-04 19:17

Keld Jørn Simonsen wrote:
> [...]
> betyder at jeg hver gang bliver spurgt om jeg nu vil bruge acrobat reader
> eller xpdf. Noget irriterende. Hvor ændrer man dette?

Edit->Preferences->Navigator->Helper Applications ?

> [...]
> mere effektivt til at håndtere URL-en. Er dette det der sker ved
> streaming - eller får programmet her blot en strøm (og ikke URL-en?)

Så vidt jeg ved kan Konqueror det out-of-the-box. Der findes plugins til
Mozilla, der også kan.

Peter