Install af RH 7.3 og dual CPU?
Fra : Morten Trab

Dato : 26-08-04 16:10

Hej,

Jeg står for snart at skulle installere en RedHat 7.3 på en dual CPU
maskine, spørgsmålet er her om installationen selv finder ud af at der er 2
CPU'er og konfigurerer kernen til dette, eller skal jeg til at kompilere
kerne bagefter (YUCK! hader kerne kompilering da jeg kun får det til at
virke 1/20 gange :S)

--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-08-04 17:12

On Thu, 26 Aug 2004 17:09:59 +0200, Morten Trab wrote:

> [...]
> er 2 CPU'er og konfigurerer kernen til dette, eller skal jeg til at
> kompilere kerne bagefter (YUCK! hader kerne kompilering da jeg kun får
Det burde blive detekteret automatisk. Hvis det alligevel ikke bliver
detekteret, skal du blot vælge RH's standardkerne med
smp-understøttelse. Endelsen smp er indflettet i rpm-pakkens navn.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Get my public GnuPG keys:
mir <at> datanom <dot> net
http://search.keyserver.net:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE501F51C
mir <at> miras <dot> org
http://search.keyserver.net:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE3E80917
Let the data structure the program.
- The Elements of Programming Style (Kernighan & Plaugher)

Fra : Rune :\)

Dato : 26-08-04 23:35

"Morten Trab" <morten@trab.dk> skrev i melding news:cgkugv$2d4$1@svr-1.homedir.dk...
> [...]
> CPU'er og konfigurerer kernen til dette, eller skal jeg til at kompilere
> kerne bagefter (YUCK! hader kerne kompilering da jeg kun får det til at

Hei Morten (og alle andre)

Det er en ting jeg lenge har lurt på.
Hvorfor benytter man Red Hat v7.3 når det finnes mye nyere versjoner?

Også min tidligere webhost benyttet v7.3 sammen med nye servere.
Er denne bedre å benytte på servere med for eksempel dual CPU?

Rune :)
Total linux newbee

Fra : Morten Trab

Dato : 27-08-04 06:36

"Rune :)" <rune-news@ChinaFJERN.no> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Også min tidligere webhost benyttet v7.3 sammen med nye servere.
> Er denne bedre å benytte på servere med for eksempel dual CPU?

Det er min erfaring, efer roden rundt med diverse distros og versioner at RH
7.3 var den bedste/mest stabile version til server...
Man skal bare huske at holde sine RPM pakker up2date...

Har prøvet både RH 8 og 9 som server, men synes ikke de ydede det samme som
7.3 gjorde...
Fedora har jeg dog ikke prøvet til server, men mine erfaringer fra den er at
den er lavet til workstation og ikke server...

--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab

Fra : Dennis Jørgensen

Dato : 27-08-04 11:18

"Morten Trab" <morten@trab.dk> writes:

> [...]
> 7.3 var den bedste/mest stabile version til server...
> Man skal bare huske at holde sine RPM pakker up2date...

Hvem vedligeholder up2date halløj til redhat 7.3? Det var mit indtryk at
den officielt nåede end of life ved årsskiftet, og at alt op til og med
9 sluttede i foråret.

Mvh.

Dennis Jørgensen

Fra : Morten Trab

Dato : 27-08-04 12:41

"Dennis Jørgensen" <dnj@x.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem vedligeholder up2date halløj til redhat 7.3? Det var mit indtryk at
> den officielt nåede end of life ved årsskiftet, og at alt op til og med
> 9 sluttede i foråret.

Aner det ikke...Så godt at det officielt døde ved årsskiftet, men min
up2date virker stadig på de 2 RH servere jeg har kørende...
Og der kommer også af og til nye patches til den...

--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-08-04 16:02

On Fri, 27 Aug 2004 13:41:16 +0200, Morten Trab wrote:

> Aner det ikke...Så godt at det officielt døde ved årsskiftet, men min
> up2date virker stadig på de 2 RH servere jeg har kørende... Og der
> kommer også af og til nye patches til den...
Her findes der aktiv opdatering - apt eller yum:
http://fedoralegacy.org/
--
[...]

Oh what a tangled web we weave, when first we practice to deceive.
      -- Shakespeare