Session+Replace+kurv+DB problem :)
Fra : Daniel Valentin

Dato : 25-08-04 20:11

Hejsa allesammen!

Jeg roder med en indkøbskurv, og er løbet ind i et problem:

Jeg gemmer værdien varenummer i en session med:
Session("kurv") = Session("kurv") & ";" &
Request.QueryString("varenummer")

Derefter vil jeg finde navne på alle mine session varenumre i min
MySQL DB på en ny side, altså en side der fortæller hvad jeg har
lagt i min kurv:

<%
varenr = Replace(Session("kurv"),";",",")
%>
<%

'Connection til min DB

Conn.Open conStr

strSQL = "SELECT * FROM table1 Where varenummer IN (" & varenr &
")"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
Do While NOT rs.EOF
Response.Write rs("navn") & "<br>"
rs.MoveNext
Loop
%>

Dette virker ikke for mig!
Jeg kan godt bruge
strSQL = "SELECT * FROM table1 Where varenummer IN (1,2,3,4,5)

Så jeg gætter på min fejl er her:
varenr = Replace(Session("kurv"),";",",")

Har jeg ret i dette, eller hvor ligger fejlen?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Chrisser

Dato : 26-08-04 08:23

Daniel Valentin wrote:
> Jeg gemmer værdien varenummer i en session med:
> Session("kurv") = Session("kurv") & ";" &
> Request.QueryString("varenummer")

[snip]

> Så jeg gætter på min fejl er her:
> varenr = Replace(Session("kurv"),";",",")
>
> Har jeg ret i dette, eller hvor ligger fejlen?

Jo helt bortset fra at det altid er en god ide skrive hvilken fejl man får
er der et bud her:

Du får et komma for meget på til sidst - stengen vil komme til at slutte med
komma: 1,2,3,
- og det vil give en sql fejl.
Du vil kunne se det hvis du skriver varenr ud umiddelbart efter din replace:

<%
varenr = Replace(Session("kurv"),";",",")
Response.write varenr
%>

Du fjerner kommaet med:
<%
If Len(varenr) > 0 Then ' test om der er noget i variablen før du arbejder
på den - ellers fejler en left()
varenr = Left(varenr,Len(varenr)-1)
End If
%>

Mvh
Chrisser

Fra : Daniel Valentin

Dato : 27-08-04 06:46

Mange tak for dit bud!

Af en eller anden grund jeg ikke har opklaret endnu, fik jeg et komma for
meget FORAN, ikke efter! Jeg løste problemet med dette:

If Len(varenr) > 0 Then ' test om der er noget i variablen før du arbejder
'på den - ellers fejler en left()
varenr = Right(varenr,Len(varenr)-1)
End If

Jeg siger mange tak for hjælpen!

-Daniel Valentin

Fra : PH

Dato : 29-08-04 16:16

> Af en eller anden grund jeg ikke har opklaret endnu, fik jeg et komma for
> meget FORAN, ikke efter!.....................snip

Du skriver først komaet og derefter varenummeret

Session("kurv") = Session("kurv") & ";" & Request.QueryString("varenummer")

Første gang er Session("kurv")=",xxxxxx"
Anden gang er Session("kurv")=",xxxxxx,yyyyyy"

--
Mvh Peter ....jobsøgende webdesigner
http://www.cgi-shop.dk/billag/html/index.html