KMail import.
Fra : Jan Vinten

Dato : 25-08-04 10:42

Hej med jer,

Jeg har lige reinstalleret min Linux og i den forbindelse har jeg taget en
kopi af min mail folder ~/Mail. (Den indeholder MBOX formattet)

Når jeg nu prøver, at kopiere Mail-folderen(kopien) hen i den der ligger
placeret i mit home dir - så crascher KMail ...

Hvordan i alverden får jeg min mail ind i KMail igen?

/ Jan

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 25-08-04 19:57

Jan Vinten wrote :

> Hvordan i alverden får jeg min mail ind i KMail igen?

Der kan være flere problemer. Nyere versioner af Kmail defaulter til at
bruge maildir formatet, men kan konfigureres til at bruge mbox formatet.
Sørg for at Kmail er lukket ned når du kopierer, og sørg derefter for at
din nye bruger får ejerskabet over filerne.

Hvis det fejler så gå ind under "Tools"|"Import Messages", i dropdown
menuen finder du et filter til import af mails i mbox formatet.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Jan Vinten

Dato : 26-08-04 09:54

Thomas Overgaard wrote:

> [...]
>
> Hvis det fejler så gå ind under "Tools"|"Import Messages", i dropdown
> menuen finder du et filter til import af mails i mbox formatet.

Hej Thomas,

Ja, det var simpelhent et spørgsmål om rettigheder ... my mistake!

Tak for hjælpen,
Jan