kalender bytter om på mdr og dato
Fra : Otto Leholt

Dato : 24-08-04 21:11

Hej derude....
så er den gal ..igen
Jeg har et kalender system som kører med en access 2000 db .
Det har egentlig fungeret udemærket et par år .. men nu er der problemer.

når jeg indtaster en dato til db .. f.eks 11. okt - så vises data i
kalenderen som 10.nov.

Det underlige er at dette ikke sker når jeg tester på egen IIS WIN XP.
Men på wannafind server byttes der om på mdr og dag !!!!!
Dybt frustrerende .. har prøvet med forskellige LCID ..men det hjælper ikke
!

Håber en eller anden har en ide ...

siden kan ses på www.frberg-hf.dk/intranet/kalender/

hilsen Otto

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-08-04 22:41

Tag et kig på siden her: <http://asp-faq.dk/article/?id=98>.

> har prøvet med forskellige LCID ..men det hjælper ikke !

LCID har indflydelse på hvordan asp fortolker en dato. Det har
derimod ikke indflydelse på hvordan Access fortolker datoen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Otto Leholt

Dato : 25-08-04 07:47

Tak for linket
Det mærkelige var jo at kalenderen viste datoer rigtigt på min egen server ,
og også tidligere på Cybercity.dk , men på wannafind blev der byttet om på
dd/mm ..Det forstår jeg ikke???

Jeg fandt dog 'fejlen' i koden her:
' omdan enkelt værdier til en dato
' ######## m dato/month/year virker kalender på wannafind server
StringDate = dato &"-"& month &"-"&year
' ###### på egen server virker month/dato/year .....
'StringDate = month &"-"& dato &"-"&year
dagsdato = CDATE(stringdate)

sql_insert = "INSERT into kalender (dagsdato, meddelelse, navn, homepage)
values ('"& dagsdato &"', '"& meddelelse &"', '"& navn &"', '"& homepage
&"' )"

Som sagt virker det nu på wannafind.dk men ikke på min egen server ...hvis
nogen kan forklare dette er jeg meget taknemlig

venlig hilsen Otto

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-08-04 14:46

Otto Leholt skrev:

> Det mærkelige var jo at kalenderen viste datoer rigtigt på min
> egen server , og også tidligere på Cybercity.dk , men på
> wannafind blev der byttet om på dd/mm ..Det forstår jeg
> ikke???

Det kan fx være fordi Access-installationen er dansk på din egen og
Cybercitys server, mens den er engelsk hos Wannafind.

> Jeg fandt dog 'fejlen' i koden her:

Så længe du sender tekstrepræsentationer af datoer til databasen,
risikerer du at den bliver opfattet forkert. Dog kan du prøve om
Access vil "spise" en dato med årstallet forrest - fx 2004-04-05.
Når årstallet er forrest er der ikke i praksis tvivl om rækkefølgen
af måned og dag - det vil altid være yyyy-mm-dd og aldrig
yyyy-dd-mm. Men det er stadig bedre at bruge en datofunktion.

> Som sagt virker det nu på wannafind.dk men ikke på min egen
> server

- og hvis Wannafind så finder på at ændre deres serveropsætning, så
har du igen problemet. Det er i mine øjne ikke en holdbar løsning
at bruge datoer på den måde du gør det.

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen