Tabel-struktur i database
Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-08-04 10:14

Hej,

Jeg er ved at lave en registrering af måleinstrumenter på min
arbejdsplads, hvor jeg er stødt ind i et problem med tabelstrukturen i
min database.

Den "centrale" tabel er tblEnhed, som indeholder hvert eneste
instrument. den har en primær nøgle: EnhedId.
Desuden har den relationer til tblFabrikat etc.

Der hvor problemet opstår er, at hvert instrument (enhed) skal være
"ejet" af en afdeling (fra tblAfdeling). Og desuden skal der kunne
angives en medarbejder (fra tblBruger) fra den pågældende afdeling som
bruger af instrumentet.

Hvordan laver jeg relationerne mellem tblAfdeling, tblBruger og
tblEnhed?

Databasen er en MS Access 97 og løsningen skal primært implementeres i
ASP, så det interessante er ikke MS Access-formularer, men
tabelstrukturen.

Hvis jeg kun skulle bruge enten tblAfdeling eller tblBruger sammen med
tblEnhed var det let nok, men jeg kan ikke lige greje, hvordan jeg får
opfyldt begge krav.

Håber nogen har en løsning.
På forhånd tak!

Jørn

X-post:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp,dk.edb.database,dk.edb.database.ms-access
FUT:dk.edb.database.ms-access

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Martin Korsgaard

Dato : 24-08-04 18:46

Jeg har lagt et forslag til tabeller og deres relationer på dk.binaer.
Indlægget hedder "Bruger og enhed"