Investering af penge i ½-1 år ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-08-04 10:27

Hej NG.

Vi har fået en pengegave af noget familie i forbindelse med at vedkomne har
solgt sit hus.
Kan man få nogle gode råd til hvordan man placerer ca. 50.000 kr hvis
risikoen for tab skal
være meget lav, og (urealistisk, jeg ved det) afkastet højt ?

De skal være deponeret ca. ½-1 år, vil helst have at de kan hæves/udbetales
med ca. 1 mdrs varsel.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 24-08-04 15:08

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> De skal være deponeret ca. ½-1 år, vil helst have at de kan
hæves/udbetales
> med ca. 1 mdrs varsel.

Man kunne vel købe Engelske eller Svenske præmieobligationer og håbe på det
bedste

Der er selvfølgelig en valutarisiko, omkostninger og risiko for et tab på
ca. 3%, nemlig den rente man ikke får!

Jeg ved ikke noget om Skat, hvis man vinder!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-08-04 17:23

Christian B. Andresen wrote:

> De skal være deponeret ca. ½-1 år, vil helst have at de kan hæves/udbetales
> med ca. 1 mdrs varsel.

Så er du nok bedst stillet med en bankkonto. Nogle banker tilbyder
specielle konti med højere renter, hvor du hele tiden kan hæve pengene.
Der er også konti, hvor du kan få endnu højere renter, men hvor pengene
er låst, så du ikke umiddelbart kan hæve dem med en måneds varsel.

Alternativt kan du købe obligationer, der udløber, når du forventer, du
skal bruge pengene (om ½ - 1 år). Du kan sagtens sælge obligationerne
tidligere, men så har du en kursrisiko.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jacob Riis

Dato : 24-08-04 19:18

Christian B. Andresen wrote:
> [...]
> være meget lav, og (urealistisk, jeg ved det) afkastet højt ?
>
> De skal være deponeret ca. ½-1 år, vil helst have at de kan

50.000 kr. -> få penge
1/2 til 1 års investeringshorisont

=

Sæt pengene ind på en højrentekonto