Spec. links i yabel
Fra : Jonas

Dato : 24-08-04 10:11

Jeg forsøger at lave specielle egenskaber for links i en speciel
tablel. Hvordan kan jeg få lov at angive:

a    { color:#000000;}
a:visited    { color:#000000;}
a:active    { color:#000000;}
a:hover   { color:#000000;}

for min .mainleft?

Jeg er helt blank - Nogle der kan hjælpe?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-08-04 11:23

Jonas skrev:

> Jeg forsøger at lave specielle egenskaber for links i en speciel
> tablel. Hvordan kan jeg få lov at angive:

Du kan se én mulighed her: <http://html-faq.dk/2008.asp>. I dit
tilfælde ville jeg dog nok bruge en sammensat selektor i stedet -
så behøver du nemlig ikke sætte class på hver enkelt link:

..mainleft a{ color: #000; }

..mainleft a:visited{ color: #111; }

Ovenstående linjer læses "a-elementer der ligger inde i noget med
klassen mainleft" (i anden linje er det så a:visited inde i
mainleft).

Det vil sige at du kan have:

herover</a></p>

Når du ikke sætter noget før punktummet, er det lige meget hvilket
element der har klassen mainleft - bare det indeholder de links du
vil påvirke specielt. Derfor kan div i eksemplet herover fint
erstattes med fx en tabel.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jonas

Dato : 25-08-04 09:26

Det virker - Jeg takker mange gange!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-08-04 12:00

Jonas skrev:

> Det virker - Jeg takker mange gange!

Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du gerne læse min
signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Paul

Dato : 24-08-04 10:48

"Jonas" <jonasFAKEEMAIL@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg forsøger at lave specielle egenskaber for links i en speciel
> tablel. Hvordan kan jeg få lov at angive:

Det kommer jo lidt an på hvad du har tænkt dig.

> a { color:#000000;}
> a:visited { color:#000000;}
> a:active { color:#000000;}
> a:hover { color:#000000;}
>
> for min .mainleft?

..mainleft a {color: #000;}

Så simpelt kan din ovenstående kode skrives, specielt når der reelt ikke er
nogen forskel på de farver du vil benytte.

> Jeg er helt blank - Nogle der kan hjælpe?

Tja, hvad vil du have?

M.v.h.

Paul