Brændstoftanken sidder bagerst på knallerten i sædehøjde (dog lige foran
baglygten). På højre side af tanken, som det nederste punkt sidder
benzinhanen med to slanger tilsluttet (vakuumslangen nederst,
brændstofslangen et par cm længere oppe på hanen, målt i forhold til
jordhøjde LOL). Umiddelbart ville det give mest mening for mig hvis det var
omvent men det viste billedet bare(hmm). Karburatoren sidder på venstre side
af knallerten, lige ved baghjulet i omtrent samme højde. Brændstofslangen
løber altså nedad til den når karburatoren nede på venstre side.
> > Checkede lige hanen igen.... vacuumslangen er tilsluttet nederst mens
> > brændstofslangen er tilsluttet øverst.
>
> Benzinslangen skal ihvertfald sidde på den studs tættest på bundkarret,
hvor
> det så præcist er på en SFX tør jeg ikke vove mig ud i
Karburatorens bundkar? (ja jeg fatter ikke en brik). I så fald sidder
benzinslangen vist tilsluttet studsen længst væk fra bundkarret...
Sørens også...... nå, i det mindste er der benzin i karburatorens bundkar.
Desværre er tændrøret så kokset til at jeg må udskifte det. Oliepumpen er
tilsyneladende også stillet forkert, mærkerne matcher ikke hinanden når jeg
drejer gaskablet 'full throttle' :) Måske prøvede forhandleren at tilsmøre
min knallert med fuldsyntetisk olie i et forsøg på at hjælpe tilkøring. Den
går kun 32 km/t (GPS)! Han lovede den ville gå hurtigere 'når den blev kørt
til' men enhver gammel maxi racer stadig forbi mig med deres ekstra 10 km/t.
>
> --
>
> - RpR
> MopedGallery - More addictive than heroine
>
http://www.MopedGallery.dk
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
De sidste 'normale' 2-taktere går ud af produktion her i august pga. de nye
EU regler. Jeg ville ønske forhandleren havde sagt det til mig den store
flåt! Nåh vi må holde ud, måske kan vi starte klubber lissom' Nimbusgubberne
;)