Ny disk. GRUB problemer... (Fedora FC2 & W~
Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 23-08-04 10:29

Jeg har brugt Norton Ghost 2003 til at kopiere partitionerne fra en
gammel disk over til en ny.

I den forbindelse bliver størrelserne af partitionerne justeret af
Ghost.

Og så kommer GRUB ikke længere end til stage1 dvs. MBR indeholder det
den skal (tror jeg). Man får ingen menu, ingen kommando-mode.

Så har jeg brugt Repare fra en bootbar CD, det får så Linux'en til at
virke. Så nu betyder det så at stage2 i GRUB er OK og at den kan finde
sin grub.conf (tror jeg).

Men, den Win2K som også ligger på samme disk, kan ikke startes. Der
sker ikke en pind, efter at man har valgt "Other" i GRUB.

Nogen gode ideer?

Mvh. NKJensen

Fra : Per Thomsen

Dato : 23-08-04 10:44

Niels Kristian Jensen wrote:
> [...]
>
> Men, den Win2K som også ligger på samme disk, kan ikke startes. Der
> sker ikke en pind, efter at man har valgt "Other" i GRUB.

Måske har det noget med
   http://www.redhat.com/archives/fedora-devel-list/2004-May/msg00908.html

at gøre.

MVH Per Thomsen,
http://www.pert.dk/

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 24-08-04 05:55

Per Thomsen <pert@pert.dk> wrote in

> [...]

Det viste sig, at der findes options "image boot" og "image disk" - det er
kun "image boot" som tager boot-sektoren med (!)

I hvert fald virkede alting efter at forsøget blev gjort med den option.

Mvh. NKJensen

--
DYT ikke ved E-mail